الو مشاوره

راهنمای تلفنی و تحصیلی

الو مشاوره

راهنمای تلفنی و تحصیلی

برای اطلاع از تمام موارد مرتبط با آزمون های دانشگاه های سراسری ، آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و ... می توانید به سایت الو مشاوره مراجعه نمایید.

  • ۰
  • ۰
انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور ریاضی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور ریاضی

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

ورود به دانشگاه همراه با یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی یعنی انتخاب رشته است در هر یک از گروه های آزمایشی کنکور سراسری چند رشته خاص و پرطرفدار وجود دارد که بیشتر داوطلبان در پی قبولی در این رشته ها هستند. برای مثال در گروه آزمایشی ریاضی ، رشته های مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی صنایع و سایر رشته های مهندسی ، جزء رشته های پر طرفدار محسوب می شوند.

ولی باید این نکته را در نظر داشت که هر رشته و دانشگاهی تعداد محدودی ظرفیت دارند و هم اینکه هر کشوری به تخصص های مختلف نیاز دارد و مهم تر از همه اینکه هر شخصی در یک زمینه خاصی استعداد دارد بنابراین ممکن است با تحصیل در یک رشته پر طرفدار به موفقیت دست پیدا نکند ولی با وارد شدن به رشته و کاری که در آن استعداد دارند ، می توانند به موفقیت برسند. بنابراین استعداد ، علاقه و توجه به بازار کار جزء پارامتر های مهم در انتخاب رشته است. به دلیل همین حساسیت و سرنوشت ساز بودن انتخاب رشته ، تصمیم گرفتیم این مقاله را به ” انتخاب رشته کنکور ریاضی ” اختصاص دهیم.


دفترچه و راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۸

در پی اعلام نتایج کنکور سراسری ، دفترچه انتخاب رشته کلیه گروه های آزمایشی به صورت جداگانه (غیر از گروه زبان و هنر ) بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور منتشر خواهد شد.زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی نیمه دوم مرداد ماه می باشد و پس از اتمام مراحل انتخاب رشته این دانشگاه ها زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد آغاز می شود.در خصوص انتخاب رشته لازم است چند نکته مهم که در زیر به آنها اشاره خواهد شد در نظر گرفته شود.

۱٫ انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ، شبانه (نوبت دوم) ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگران به صورت همزمان از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد و توضیحات لازم برای انجام انتخاب رشته ، در دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی قرار داده شده است.

۲٫ انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه ها مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. کدرشته های تحصیلی تمام دانشگاه های آزاد کشور در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد قرار داده شده است.

 

۳٫ تعداد انتخاب های مجاز هر داوطلب برای دانشگاه آزاد ، ۱۰۰ کد رشته محل و برای دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه (نوبت دوم) ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگران) ۱۵۰ کد رشته محل می باشد.

۴٫ برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری نیازی به واریز هزینه نمی باشد اما برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید با خرید کارت اعتباری از سایت مذکور مبلغی تحت عنوان هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد پرداخت نمایید.

 

 توصیه می شود برای کسب اطلاعات جامع تر ، دفترچه های انتخاب رشته را دانلود و با دقت مطالعه نمایید.

دفترچه های انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۸

 دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۹۸
 دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۹۸

توضیحات و بررسی کارنامه کنکور ریاضی

نتایج کنکور سراسری برای هر داوطلب در قالب یک کارنامه و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. اولین گام برای یک انتخاب رشته ایده آل ، تحلیل درست کارنامه است، در ابتدا لازم است که اطلاعات بخش اول کارنامه خود را که شامل اطلاعات شخصی هر داوطلب ثبت شده است کنترل شود، در مرحله دوم کسب اطلاعات از گزینه های مهم کارنامه که تاثیر بسزایی در انتخاب رشته در برخواهد داشت ، در ادامه به شرح هر یک از این گزینه ها خواهیم پرداخت

در قسمت وضعیت مجاز به انتخاب رشته اطلاعاتی مانند: شماره داوطلبی ، گروه آزمایشی ،  دوره های روزانه / نوبت دوم ، دوره های مجازی پردیس خودگران و مازاد ظرفیت ، بهیاران – دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی ، رشته های پیام نور و غیرانتفاعی ، دانشگاه آزاد اسلامیثبت شده است

چنانچه واژه “مجاز” در هر یک از موارد گفته شده ، ذکر شود بدان معنا است که شما می توانید در انتخاب رشته رشته آن شرکت نمایید و اگر واژه “غیرمجاز” نوشته شده باشد بدان معنا است که شما نمی توانید در آن انتخاب رشته نمایید. دانشگاه های روزانه و نوبت دوم به دلیل آنکه ظرفیت پذیرش محدودی دارند ،  فقط داوطلبانی که عبارت «مجاز» ، در بند مربوط به دانشگاه روزانه و نوبت دوم کارنامه شان درج شده باشد ، می توانند برای انتخاب رشته این دانشگاه ها اقدام نمایند.

وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی : از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کسب رتبه قابل قبول در کنکور سراسری است و معمولا داوطلبانی که تراز ۶۵۰۰ و بالاتر را دارند می توانند انتخاب رشته این دانشگاه را انجام دهند ، علاوه بر آن باید در کادر مربوط به دانشگاه فرهنگیان عبارت «مجاز» ، درج شده باشد.

وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد: با توجه به آنکه دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد ، شعبه هایی از دانشگاه های روزانه می باشند بنابراین برای انتخاب رشته این دانشگاه ها نیز باید رتبه مناسبی کسب کنید و در کارنامه نیز مجاز به انتخاب رشته شده باشید.

وضعیت مجاز بودن به دانشگاه آزاد : برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه ی داوطلبان می توانند در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت نمایند.

ماکزیمم نمره کل زیر گروه ها : منظور از این عبارت تراز کسب شده شما می باشد و با توجه به درصدی که در هریک از دروس کسب کرده اید ، تعیین می شود.

رتبه در سهمیه نهایی : این رتبه تعیین کننده شانس قبولی شما می باشد زیرا ملاک پذیرش در دانشگاه های سراسری ، رتبه در سهمیه می باشد. لازم به ذکر است که هر یک از داوطلبان فقط با داوطلبان سهمیه خود به رقابت می پردازند نه با کل داوطبان کشور. در واقع داوطلبان براساس محل تحصیل سه سال آخر دوره دوم متوسطه در یکی از مناطق ۱ ، ۲ و ۳ دسته بندی می شوند. برای اطلاع از تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

رتبه کشوری : رتبه کشوری وضعیت شما را در بین داوطلبان کنکور ریاضی کل کشور مشخص می کند و این رتبه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تاثیر گذار است.


برای یک انتخاب رشته بدون نقص چه مواردی را می بایست رعایت کنیم؟

همانطور که می دانید مهم ترین بخش برای پذیرش در دانشگاه ، انجام انتخاب رشته هوشمندانه و اصولی می باشد، طبق امار های موجود داوطلبان کثیری با انتخاب رشته دقیق خود در دانشگاه و رشته مدنظر خود پذیرش شده اند. اما در مقابل متاسفانه داوطلبانی بودند که با نادیده گرفتن نکات ریز نحوه انتخاب رشته، به رشته مورد علاقه خود دست پیدا نکردند و یک سال از پذیرش به دانشگاه بازماندند.توجه به علاقمندی خود ، سطح علمی ، امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشگاه های مورد نظر ، مسافت و دوری دانشگاه ، از مهم ترین پارامترهایی هستند که باید در زمان انتخاب رشته مدنظر قرار دهید.

  • دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ،منبع کلیه سوالات شما خواهد بود که لازم است پیش از انتخاب رشته بر روی شرایط و ضوابط دفترچه متمرکز شوید.
  • جهت انتخاب رشته صحیح و بی نقص بهتر است رشته های انتخابی خود را در فرم پیش نویس موجود در آخرین صفحه دفترچه وارد کرده و اولویت بندی نمایید. این عمل از بروز خطاهایی که سبب اشتباه وارد کردن اولویت ها شود ، ممانعت خواهد کرد.
  • شما مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل می باشید. مشاوران الو مشاوره به شما توصیه می کنند از تمامی فرصت ها و انتخاب های خود نهایت استفاده را ببرید.
  • رشته محل هایی که پذیرش شما در آن ها با احتمال بسیار کمی روبه رو می باشد، در اولین اولویت های خود قرا دهید. این نوع اولویت بندیخوش بینانه ، شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد.
  • در انتخاب رشته های میانی خود، اولویت های خود را به صورت واقع بینانه ثبت نمایید. با توجه به انتخاب رشته سال های قبل، پذیرش شما معمولا در یکی از این رشته محل ها صورت خواهد گرفت.
  • در قسمت آخر انتخاب رشته خود، کد رشته محل هایی را انتخاب نمایید که شانس پذیرش شما با احتمال بالای ۷۰ درصد وجود دارد. به عبارت دیگر حالت بدبینانه انتخاب رشته خود را در نظر گرفته و در کدرشته محل های مربوط را در لیست خود اضافه نمایید.
  • بسیاری از داوطلبان ، با توجه به این که رتبه قبولی عالی را در کارنامه خود درج کرده اند ، صرفا کدرشته محل هایی را مدنظر می گیرند که جایگاه خوبی نسبتا به سایر کدرشته محل ها دارند. این دسته از داوطلبان شانس پذیرش خود را کاهش داده و ممکن است با توجه به نمره کسب شده از پذیرش در دانشگاه یکسال محروم باشند.
  • تعدادی از داوطلبان جهت اطمینان بیشتر در روند انتخاب رشته ، از مشاوران متخصص در این زمینه کمک می گیرند که البته باعث بالا رفتن احتمال پذیرش این دسته از داوطلبان خواهد شد. اما نکته قابل توجه این است که قبل از ثبت انتخاب رشته خود ، آن را با دقت بررسی و سپس ثبت نهایی نمایید.
  • پس از اتمام انتخاب رشته، داوطلب باید توجه داشته باشد که کد ۱۵ رقمی موجود در پایان انتخاب رشته را دریافت  نماید که این کد نشان دهنده ی ثبت و تایید انتخاب رشته داوطلب می باشد.

در صورتی که داوطلبان عزیز در فرایند انتخاب رشته با ابهاماتی روبه رو شدند می توانند با مشاوران برتر الو مشاوره در ارتباط باشند.


رشته های زیر گروه های گروه آزمایشی ریاضی ۹۸

رشته های زیر گروه یک

مهندسی کامپیوتر ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی صنایع ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی عمران ( تمام گرایش ها ) ، مهند‌‌سی د‌‌ریا ( تمام گرایش‌ ها ) ، د‌‌بیری فیزیک ، مهند‌‌سی رباتیک ، مهند‌‌سی فناوری اطلاعات ( IT ) ، مهندسی برق ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی مکانیک ( تمام گرایش ها )، مهندسی مواد ( تمام گرایش ها) ، مهندسی نساجی ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی هوا فضا ( تمام گرایش ها ) ، هوانوردی ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی معماری ، تکنولوژی ماشین های کشاورزی ، مهندسی کشاورزی ( تمام گرایش ها ) ، مهند‌‌سی پزشکی ( تمام گرایش‌ها ) ، مهند‌‌سی حمل و نقل ریلی ، مهندسی خط و سازه‌های ریلی ، مهند‌‌سی ماشین‌های ریلی ، کارشناسی مد‌‌یریت ( تمام گرایش‌ها ) ، کارشناسی حسابد‌‌اری ( تمام گرایش‌ها ) ، علوم کامپیوتر و …

رشته های زیر گروه دو

مهند‌‌سی پلیمر ( تمام گرایش‌ها ) ، مهند‌‌سی شیمی ( تمام گرایش‌ها ) ، مهند‌‌سی معد‌‌ن ( تمام گرایش‌ها ) ، مهند‌‌سی پتروشیمی  ، مهند‌‌سی ایمنی صنعتی ، مهند‌‌سی ایمنی و بازرسی فنی ، مهند‌‌سی نفت ( تمام گرایش‌ها ) ، شیمی ( تمام گرایش‌ها ) و …

رشته های زیر گروه سه

کارد‌‌انی فنی برق ( تمام گرایش‌ها ) ، کارد‌‌ان فنی شیمی ( تمام گرایش‌ها ) ، معلم فنی صنایع شیمیایی ، کارد‌‌انی فنی صنایع غذایی ، کارد‌‌انی ایمنی صنعتی ، معلم فنی صنایع چوب ، کارد‌‌انی فنی عمران ( تمام گرایش‌ها ) ، کارد‌‌انی فنی معد‌‌ن ( استخراج معاد‌‌ن ذغال سنگ ) ، کارد‌‌انی فنی مکانیک ( تمام گرایش‌ها به جز گرایش تاسیسات ) ، الکترونیک هواپیمایی ، مخابرات هواپیمایی ، معلم فنی مواد‌‌ (تمام گرایش‌ها) ، کارد‌‌انی صنایع چوب ، کارد‌‌انی علمی – کاربرد‌‌ی صنایع چوب ، کارد‌‌انی استخراج معاد‌‌ن غیر ذغال سنگ ، کارد‌‌انی فنی عملیات پتروشیمی ، معلم فنی عمران ( تمام گرایش‌ها ) ، کارد‌‌انی علمی – کاربرد‌‌ی صنایع چاپ ، کارد‌‌انی شیمی مواد‌‌

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور ریاضی

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

منبع: انتخاب رشته کنکور ریاضی

اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری - چند نکته طلایی برای انتخاب رشته - نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری - انتخاب رشته کنکور تجربی 98


 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی