الو مشاوره

راهنمای تلفنی و تحصیلی

الو مشاوره

راهنمای تلفنی و تحصیلی

برای اطلاع از تمام موارد مرتبط با آزمون های دانشگاه های سراسری ، آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و ... می توانید به سایت الو مشاوره مراجعه نمایید.

۶۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۸

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته کنکور زبان

شرایط شرکت در گروه آزمایشی زبان های خارجی هم برای متقاضیان این رشته و هم برای متقاضیان گروه های آزمایشی اصلی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ) امکان پذیر می باشد .بدین صورت که اگر داوطلبی متقاضی شرکت در یکی از گروه های آزمایشی اصلی باشد  می تواند در کنکور زبان نیز شرکت کند .به جرات می توان گفت اکثر متقاضیان کنکور سراسری  که از پایه زبان خوبی برخوردار هستند مایل اند تا شانس قبولی خود را در رشته های این گروه آزمایشی نیز محک بزنند از این رو بعد  از اعلام نتایج کنکور سراسری به دنبال آن هستند که دریابند در کدام رشته محلپذیرفته خواهند شد . اینکه با چه رتبه ای و در چه دانشگاهی تحصیل خواهید کرد به انتخاب رشته شما بستگی دارد تا با انجام انتخاب رشته درستمسیر آینده تحصیلی خودتان را انتخاب کنید .تمام تلاش ما بر این است که در این مقاله اطلاعاتی در زمینه انتخاب رشته در اختیارتان قرارگیرد

اگر با سوال یا ابهامی مواجه شدید و یا سوالی در ذهنتان بود که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده بود می توانید با  مشاوره تخصصی تلفنی کنکور مرکز الو مشاوره تماس بگیرید. مشاوران مرکز الو مشاوره پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.


زمان انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۸

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در سال ۹۸ همانند سال های گذشته در اواسط مرداد ماه خواهدبود.داوطلبان با توجه به نتایج کارنامه اولیه خود و مجاز بودن برای انتخاب رشته خود اقدام خواهند نمود. نکته مهم قابل توجه داوطلبان عزیز این است که حتما قبل از انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته را کامل مطالعه نمایید و با دقت کامل اقدام به انتخاب رشته کنید.

داوطلبان با در نظر گرفتن تراز و رتبه ای که کسب نموده اند بایستی کد رشته های خود را از دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته ، یادداشت و در فیلد مربوطه درج کنند. لازم به ذکر است که نتایج اولیه کنکور سراسری ، نیمه دوم مرداد ماه اعلام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، کارنامه خود را دریافت نمایند


 مراحل انجام انتخاب رشته

انتخاب رشته یکی از انتخاب‌ های حساس و سرنوشت‌ ساز داوطلبان می‌باشد که لازمه موفقیت در آن انتخاب صحیح و درست، شناخت کامل از رشته‌ها، آگاهی از فرایند انتخاب رشته و نحوه اولویت‌بندی و چینش رشته‌ها می‌باشد.بهترین ترتیب اولویت‌بندی برای انتخاب رشته، چینش بر اساسعلایق شخصی فرد می‌باشد به‌گونه‌ای که هیچ اولویت پایینی به اولویت‌های بالاتر ترجیح داده نشود. پس از مطالعه ی دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان، رشته های مورد علاقه خود را انتخاب و کد رشته محل های آن را یادداشت نمایید.

بهترین ساختار انتخاب رشته آن است که ۲۵درصد انتخاب‌های اول خود را برای رشته و شهرهای ایده آل و مورد علاقه‌تان در نظر بگیرید، صرف‌نظر از آنکه شانس قبولی شما در آن‌ها چقدر باشد. حدود ۵۰ درصد انتخاب‌های میانی را به رشته و شهرهایی که به رتبه شما نزدیک‌ترند و ۲۵درصد انتخاب‌های پایینی را برای رشته و شهرهایی که شانس قبولی شما خیلی بالا هست اختصاص دهید. گرایش های رشته زبان، شامل گرایش آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، ادبیات زبان انگلیسی می باشد. جهت انتخاب رشته اصولی و افزایش شانس قبولی خود می توانید با مشاورانالو مشاوره در بخش مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تماس حاصل نمایید.


اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۸

طبق سالهای گذشته نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد و نتایج را می توانید بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مشاهده نمایید. پس از مشاهده نتایج در صورت پذیرفته شدن در رشته های انتخابی خود، برای ثبت نام می بایست به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایید. داوطلبانی هم که در این مرحله پذیرفته نشده اند می توانند شانس خود را در مراحل تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد محک بزنند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر در یکی از رشته های انتخابی خود در یکی از گروه های آزمایشی کنکور سراسری پذیرفته شوید، حتی اگر در آن رشته ثبت نام نکنید یک سال از شرکت در کنکور محروممی شوید. بنابراین حتما برای انتخاب رشته با یک مشاور متخصص و خبره مشورت نمایید. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاها سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 - تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری - راهنمای انتخاب رشته ریاضی - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟ - منابع کنکور تجربی ۹۸ - زمان ثبت نام کنکور سراسری - کلید سوالات زبان - منابع کنکور سراسری هنر ۹۸ - منابع کنکور سراسری زبان ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای - رشته های پزشکی بدون کنکور - منابع کنکور هنر - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی - زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور سراسری - 
  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰
انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور ریاضی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور ریاضی

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

ورود به دانشگاه همراه با یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی یعنی انتخاب رشته است در هر یک از گروه های آزمایشی کنکور سراسری چند رشته خاص و پرطرفدار وجود دارد که بیشتر داوطلبان در پی قبولی در این رشته ها هستند. برای مثال در گروه آزمایشی ریاضی ، رشته های مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی صنایع و سایر رشته های مهندسی ، جزء رشته های پر طرفدار محسوب می شوند.

ولی باید این نکته را در نظر داشت که هر رشته و دانشگاهی تعداد محدودی ظرفیت دارند و هم اینکه هر کشوری به تخصص های مختلف نیاز دارد و مهم تر از همه اینکه هر شخصی در یک زمینه خاصی استعداد دارد بنابراین ممکن است با تحصیل در یک رشته پر طرفدار به موفقیت دست پیدا نکند ولی با وارد شدن به رشته و کاری که در آن استعداد دارند ، می توانند به موفقیت برسند. بنابراین استعداد ، علاقه و توجه به بازار کار جزء پارامتر های مهم در انتخاب رشته است. به دلیل همین حساسیت و سرنوشت ساز بودن انتخاب رشته ، تصمیم گرفتیم این مقاله را به ” انتخاب رشته کنکور ریاضی ” اختصاص دهیم.


دفترچه و راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۸

در پی اعلام نتایج کنکور سراسری ، دفترچه انتخاب رشته کلیه گروه های آزمایشی به صورت جداگانه (غیر از گروه زبان و هنر ) بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور منتشر خواهد شد.زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی نیمه دوم مرداد ماه می باشد و پس از اتمام مراحل انتخاب رشته این دانشگاه ها زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد آغاز می شود.در خصوص انتخاب رشته لازم است چند نکته مهم که در زیر به آنها اشاره خواهد شد در نظر گرفته شود.

۱٫ انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ، شبانه (نوبت دوم) ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگران به صورت همزمان از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد و توضیحات لازم برای انجام انتخاب رشته ، در دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی قرار داده شده است.

۲٫ انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه ها مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. کدرشته های تحصیلی تمام دانشگاه های آزاد کشور در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد قرار داده شده است.

 

۳٫ تعداد انتخاب های مجاز هر داوطلب برای دانشگاه آزاد ، ۱۰۰ کد رشته محل و برای دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه (نوبت دوم) ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگران) ۱۵۰ کد رشته محل می باشد.

۴٫ برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری نیازی به واریز هزینه نمی باشد اما برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید با خرید کارت اعتباری از سایت مذکور مبلغی تحت عنوان هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد پرداخت نمایید.

 

 توصیه می شود برای کسب اطلاعات جامع تر ، دفترچه های انتخاب رشته را دانلود و با دقت مطالعه نمایید.

دفترچه های انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۸

 دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۹۸
 دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۹۸

توضیحات و بررسی کارنامه کنکور ریاضی

نتایج کنکور سراسری برای هر داوطلب در قالب یک کارنامه و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. اولین گام برای یک انتخاب رشته ایده آل ، تحلیل درست کارنامه است، در ابتدا لازم است که اطلاعات بخش اول کارنامه خود را که شامل اطلاعات شخصی هر داوطلب ثبت شده است کنترل شود، در مرحله دوم کسب اطلاعات از گزینه های مهم کارنامه که تاثیر بسزایی در انتخاب رشته در برخواهد داشت ، در ادامه به شرح هر یک از این گزینه ها خواهیم پرداخت

در قسمت وضعیت مجاز به انتخاب رشته اطلاعاتی مانند: شماره داوطلبی ، گروه آزمایشی ،  دوره های روزانه / نوبت دوم ، دوره های مجازی پردیس خودگران و مازاد ظرفیت ، بهیاران – دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی ، رشته های پیام نور و غیرانتفاعی ، دانشگاه آزاد اسلامیثبت شده است

چنانچه واژه “مجاز” در هر یک از موارد گفته شده ، ذکر شود بدان معنا است که شما می توانید در انتخاب رشته رشته آن شرکت نمایید و اگر واژه “غیرمجاز” نوشته شده باشد بدان معنا است که شما نمی توانید در آن انتخاب رشته نمایید. دانشگاه های روزانه و نوبت دوم به دلیل آنکه ظرفیت پذیرش محدودی دارند ،  فقط داوطلبانی که عبارت «مجاز» ، در بند مربوط به دانشگاه روزانه و نوبت دوم کارنامه شان درج شده باشد ، می توانند برای انتخاب رشته این دانشگاه ها اقدام نمایند.

وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی : از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کسب رتبه قابل قبول در کنکور سراسری است و معمولا داوطلبانی که تراز ۶۵۰۰ و بالاتر را دارند می توانند انتخاب رشته این دانشگاه را انجام دهند ، علاوه بر آن باید در کادر مربوط به دانشگاه فرهنگیان عبارت «مجاز» ، درج شده باشد.

وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد: با توجه به آنکه دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد ، شعبه هایی از دانشگاه های روزانه می باشند بنابراین برای انتخاب رشته این دانشگاه ها نیز باید رتبه مناسبی کسب کنید و در کارنامه نیز مجاز به انتخاب رشته شده باشید.

وضعیت مجاز بودن به دانشگاه آزاد : برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه ی داوطلبان می توانند در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت نمایند.

ماکزیمم نمره کل زیر گروه ها : منظور از این عبارت تراز کسب شده شما می باشد و با توجه به درصدی که در هریک از دروس کسب کرده اید ، تعیین می شود.

رتبه در سهمیه نهایی : این رتبه تعیین کننده شانس قبولی شما می باشد زیرا ملاک پذیرش در دانشگاه های سراسری ، رتبه در سهمیه می باشد. لازم به ذکر است که هر یک از داوطلبان فقط با داوطلبان سهمیه خود به رقابت می پردازند نه با کل داوطبان کشور. در واقع داوطلبان براساس محل تحصیل سه سال آخر دوره دوم متوسطه در یکی از مناطق ۱ ، ۲ و ۳ دسته بندی می شوند. برای اطلاع از تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

رتبه کشوری : رتبه کشوری وضعیت شما را در بین داوطلبان کنکور ریاضی کل کشور مشخص می کند و این رتبه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تاثیر گذار است.


برای یک انتخاب رشته بدون نقص چه مواردی را می بایست رعایت کنیم؟

همانطور که می دانید مهم ترین بخش برای پذیرش در دانشگاه ، انجام انتخاب رشته هوشمندانه و اصولی می باشد، طبق امار های موجود داوطلبان کثیری با انتخاب رشته دقیق خود در دانشگاه و رشته مدنظر خود پذیرش شده اند. اما در مقابل متاسفانه داوطلبانی بودند که با نادیده گرفتن نکات ریز نحوه انتخاب رشته، به رشته مورد علاقه خود دست پیدا نکردند و یک سال از پذیرش به دانشگاه بازماندند.توجه به علاقمندی خود ، سطح علمی ، امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشگاه های مورد نظر ، مسافت و دوری دانشگاه ، از مهم ترین پارامترهایی هستند که باید در زمان انتخاب رشته مدنظر قرار دهید.

  • دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ،منبع کلیه سوالات شما خواهد بود که لازم است پیش از انتخاب رشته بر روی شرایط و ضوابط دفترچه متمرکز شوید.
  • جهت انتخاب رشته صحیح و بی نقص بهتر است رشته های انتخابی خود را در فرم پیش نویس موجود در آخرین صفحه دفترچه وارد کرده و اولویت بندی نمایید. این عمل از بروز خطاهایی که سبب اشتباه وارد کردن اولویت ها شود ، ممانعت خواهد کرد.
  • شما مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل می باشید. مشاوران الو مشاوره به شما توصیه می کنند از تمامی فرصت ها و انتخاب های خود نهایت استفاده را ببرید.
  • رشته محل هایی که پذیرش شما در آن ها با احتمال بسیار کمی روبه رو می باشد، در اولین اولویت های خود قرا دهید. این نوع اولویت بندیخوش بینانه ، شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد.
  • در انتخاب رشته های میانی خود، اولویت های خود را به صورت واقع بینانه ثبت نمایید. با توجه به انتخاب رشته سال های قبل، پذیرش شما معمولا در یکی از این رشته محل ها صورت خواهد گرفت.
  • در قسمت آخر انتخاب رشته خود، کد رشته محل هایی را انتخاب نمایید که شانس پذیرش شما با احتمال بالای ۷۰ درصد وجود دارد. به عبارت دیگر حالت بدبینانه انتخاب رشته خود را در نظر گرفته و در کدرشته محل های مربوط را در لیست خود اضافه نمایید.
  • بسیاری از داوطلبان ، با توجه به این که رتبه قبولی عالی را در کارنامه خود درج کرده اند ، صرفا کدرشته محل هایی را مدنظر می گیرند که جایگاه خوبی نسبتا به سایر کدرشته محل ها دارند. این دسته از داوطلبان شانس پذیرش خود را کاهش داده و ممکن است با توجه به نمره کسب شده از پذیرش در دانشگاه یکسال محروم باشند.
  • تعدادی از داوطلبان جهت اطمینان بیشتر در روند انتخاب رشته ، از مشاوران متخصص در این زمینه کمک می گیرند که البته باعث بالا رفتن احتمال پذیرش این دسته از داوطلبان خواهد شد. اما نکته قابل توجه این است که قبل از ثبت انتخاب رشته خود ، آن را با دقت بررسی و سپس ثبت نهایی نمایید.
  • پس از اتمام انتخاب رشته، داوطلب باید توجه داشته باشد که کد ۱۵ رقمی موجود در پایان انتخاب رشته را دریافت  نماید که این کد نشان دهنده ی ثبت و تایید انتخاب رشته داوطلب می باشد.

در صورتی که داوطلبان عزیز در فرایند انتخاب رشته با ابهاماتی روبه رو شدند می توانند با مشاوران برتر الو مشاوره در ارتباط باشند.


رشته های زیر گروه های گروه آزمایشی ریاضی ۹۸

رشته های زیر گروه یک

مهندسی کامپیوتر ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی صنایع ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی عمران ( تمام گرایش ها ) ، مهند‌‌سی د‌‌ریا ( تمام گرایش‌ ها ) ، د‌‌بیری فیزیک ، مهند‌‌سی رباتیک ، مهند‌‌سی فناوری اطلاعات ( IT ) ، مهندسی برق ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی مکانیک ( تمام گرایش ها )، مهندسی مواد ( تمام گرایش ها) ، مهندسی نساجی ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی هوا فضا ( تمام گرایش ها ) ، هوانوردی ( تمام گرایش ها ) ، مهندسی معماری ، تکنولوژی ماشین های کشاورزی ، مهندسی کشاورزی ( تمام گرایش ها ) ، مهند‌‌سی پزشکی ( تمام گرایش‌ها ) ، مهند‌‌سی حمل و نقل ریلی ، مهندسی خط و سازه‌های ریلی ، مهند‌‌سی ماشین‌های ریلی ، کارشناسی مد‌‌یریت ( تمام گرایش‌ها ) ، کارشناسی حسابد‌‌اری ( تمام گرایش‌ها ) ، علوم کامپیوتر و …

رشته های زیر گروه دو

مهند‌‌سی پلیمر ( تمام گرایش‌ها ) ، مهند‌‌سی شیمی ( تمام گرایش‌ها ) ، مهند‌‌سی معد‌‌ن ( تمام گرایش‌ها ) ، مهند‌‌سی پتروشیمی  ، مهند‌‌سی ایمنی صنعتی ، مهند‌‌سی ایمنی و بازرسی فنی ، مهند‌‌سی نفت ( تمام گرایش‌ها ) ، شیمی ( تمام گرایش‌ها ) و …

رشته های زیر گروه سه

کارد‌‌انی فنی برق ( تمام گرایش‌ها ) ، کارد‌‌ان فنی شیمی ( تمام گرایش‌ها ) ، معلم فنی صنایع شیمیایی ، کارد‌‌انی فنی صنایع غذایی ، کارد‌‌انی ایمنی صنعتی ، معلم فنی صنایع چوب ، کارد‌‌انی فنی عمران ( تمام گرایش‌ها ) ، کارد‌‌انی فنی معد‌‌ن ( استخراج معاد‌‌ن ذغال سنگ ) ، کارد‌‌انی فنی مکانیک ( تمام گرایش‌ها به جز گرایش تاسیسات ) ، الکترونیک هواپیمایی ، مخابرات هواپیمایی ، معلم فنی مواد‌‌ (تمام گرایش‌ها) ، کارد‌‌انی صنایع چوب ، کارد‌‌انی علمی – کاربرد‌‌ی صنایع چوب ، کارد‌‌انی استخراج معاد‌‌ن غیر ذغال سنگ ، کارد‌‌انی فنی عملیات پتروشیمی ، معلم فنی عمران ( تمام گرایش‌ها ) ، کارد‌‌انی علمی – کاربرد‌‌ی صنایع چاپ ، کارد‌‌انی شیمی مواد‌‌

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور ریاضی

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

منبع: انتخاب رشته کنکور ریاضی

اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری - چند نکته طلایی برای انتخاب رشته - نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری - انتخاب رشته کنکور تجربی 98


 


  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰
دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 98

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

در چند سال اخیر، دانشگاه هایی با عنوان دانشگاه های علمی کاربردی جایگاه ویژه ای را میان داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطعکاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته دارند، پیدا کرده است. پذیرش این دانشگاه برای افرادی که قصد شرکت در آزمون را ندارند، بسیار مناسب بوده و از همین حیث محبوبیت ویژه ای را کسب نموده است. رشته های دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه ارائه می شود. داوطلبان می توانند در صورت دارا بودن شرایط موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، به سایت سازمان سنجش مراجعه و اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهند. پذیرش کلیه دانشگاه ها، در تمامی رشته های موجود در دفترچه مذکور از طریق بدون کنکور بوده و ملاک پذیرش آن براساس سوابق تحصیلی داوطلب خواهد بود. بسیاری از افراد در تماس با مرکز الو مشاورهسوالاتی در زمینه سطح اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی می پرسند که در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که مدرک این دانشگاه کاملا معتبر بوده و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد و دانش آموختگان این دانشگاه ضمن آموزش، مهارت های لازم در حیطه رشته خود ، در شغلی مرتبط با رشته خود جذب بازار کار خواهند شد.


دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸

علاقه مندانی که تمایل به پذیرش در رشته های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی را دارند، قبل از انجام فرایند ثبت نام، لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره مربوط به خود را از وبگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org دریافت نموده و شرایط مذکور در آن را به طور دقیق مورد بررسی نمایند.

همانطور که پیش تر به آن اشاره نمودیم دانشگاه علمی کاربردی رشته های خود را در دو بازه زمانی مهر و بهمن در اختیار داوطلبان قرار می دهد. ثبت نام مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی ، معمولا نیمه دوم مرداد ماه آغاز و حدود دو هفته به داوطلبان فرصت داده خواهد شد تا برای درج کدرشته محل های خود اقدام نمایند.

نکته مهم: داوطلبان مقطع کاردانی قادر به ثبت حداکثر ۳۰ کدرشته محل و داوطلبان مقطع کارشناسی ناپیوسته این مقطع تحصیلی تا حداکثر ۲۰کدرشته محل را خواهند بود. داوطلبان لازم است طبق علاقه مندی و الویت بندی خود، به چیدمان رشته محل ها بپردازند.

ممکن است برخی از داوطلبان بنا به هردلیلی در مرداد ماه موفق به ثبت نام نشده باشند که براین اساس می توانند در بهمن ماه برای ورودی نیمسال دوم اقدام کنندمعمولا ثبت نام مقطع کارشناسی بهمن ماه دانشگاه علمی کاربردی از دهه دوم بهمن ۹۸ آغاز می گردد.

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته مهر ماه
(در صورت انتشار لینک فوق فعال می گردد)
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته مهر ماه
(در صورت انتشار لینک فوق فعال می گردد)

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که می دانید، داوطلبان برای ورود به مقاطع تحصیلی از جمله کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های علمی کاربردی، ملزم به دارا بودنشرایطی می باشند. این شرایط به داوطلب دید روشنی خواهد داد که آیا با در دست داشتن مدارک خود و یا… قادر به ثبت نام در این دانشگاه خواهد بود یا خیر.

شرایط عمومی
اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جهموری اسلامی ایران
عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
ملتزم به انجام احکام دین اسلام (انجام واجبات و پرهیز از محرمات)
سلامت جسمانی داوطلب متناسب با رشته انتخابی
عدم انجام اعمال غیراخلاقی در طی دوران شغلی و تحصیلی
عدم اعتیاد به مواد مخدر
شرایط اختصاصی

داشتن مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش یا دیپلم متوسطه ۳ ساله نظری برای ثبت نام دوره کاردانی

داشتن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی لازم است.

داوطلبان می توانند بدون توجه به رشته تحصیلی مقطع متوسطه خود انتخاب رشته نموده اما باید دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده را بگذرانند.

دارا بودن مدرک خدمت نظام وظیفه عمومی ویژه آقایان (دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت)


دانشگاه علمی کاربردی چه نقاط مثبتی برای داوطلبان دارد؟

این سوال ممکن است برای اغلب داوطلبان این دانشگاه به وجود آید که مزیت این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه و دوره ها چه می باشد؟ در ابتدا باید گفته شود که دانشگاه علمی کاربردی در سال دوبار اقدام به پذیرش دانشجو می کند و داوطلب با توجه به شرایط خود قادر به ثبت نام در دو نیمسال مهر و یا بهمن ماه خواهد بود. علاوه بر آن داوطلب علاوه بر آموزش تئوری، مهارت های عملی را در حیطه رشته خود کسب کرده و پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه معمولا جذب بازار کار می شود. همانطور که می دانید تنوع رشته و گرایش های مختلف در دانشگاه علمی کاربردی بسیار زیاد بوده و داوطلب با توجه به مقطع تحصیلی خود(اعم از کاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته) می توانند در رشته دلخواه خود به تحصیل بپردازند.

باتوجه به پذیرش های سال های گذشته، متقاضی رشته های تحصیلی این دانشگاه معمولا افراد شاغل می باشند که برای صرفه جویی در زمان خود، تحصیل در این دانشگاه را انتخاب می کنند. لازم به ذکر است هزینه تحصیلی(شهریه) در دانشگاه های علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه های دیگر کمتر می یاشد.

داوطلبان می توانند جهت انتخاب رشته صحیح و دقیق، با مشاوران تحصیلی تلفنی ما در مرکز الو مشاوره، تماس حاصل نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰
قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 98 

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

همانطور که مستحضرید ، طی چند سال اخیر و طبق صلاحدید سازمان سنجش کشور و مرکز سنجش آموزش دانشگاه آزاد ، آزمون سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری ، قادر به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد به صورت مجزا خواهند بود. با توجه به اینکه مجری و برگزار کننده این آزمون سازمان سنجش کشور می باشد ، بنابراین هرساله در زمان مشخصی اطلاعاتی جهت زمان ثبت نام ،اعلام نتایج اولیه و زمان انتشار دفترچه  از وبگاه رسمی این سازمان صادر می شود. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند در صورتی که متمایل باشند می توانند در دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته کرده و شانس پذیرش خود را در این دانشگاه بسنجند. اما نکته ای که در کارنامه سال ۹۷ دانشگاه آزاد وجود داشت داوطلبان را با ابهاماتی روبه رو کرد که باتوجه به تماس های مکرر داوطلبان با تیم الو مشاوره تصمیم گرفتیم بندهایی را به این موضوع اختصاص دهیم.


قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸

پذیرش در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته از طریق با کنکور و بدون کنکور سراسری صورت می گیرد. داوطلبانی که قصد شرکت در رشته های باآزمون این دانشگاه را دارند لازم است که در کنکور سراسری شرکت نمایند و پس از انتخاب رشته کارنامه نهایی خود را از وبگاه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مشاهده نمایند. حال تعدادی از داوطلبان، پس از مشاهده کارنامه خود با عنوان ذخیره روبه رو شده اند که این دسته از داوطلبان را در دوراهی قبولی و عدم قبولی گذاشته و تصمیم گیری را برای داوطلبان سخت نموده است. داوطلبانی که در پذیرش دانشگاه آزاد قرار گرفته اند، مهلتی برای ثبت نام به این دسته از داوطلبان داده می شود تا در مهلت مقرر ثبت نام در دانشگاه به عمل اورند. در صورتی که داوطلبان پذیرفته شده بنا به هر دلیلی از ثبت نام در دانشگاه ازاد خودداری کرده باشند، ظرفیت قبولی این دسته از داوطلبان به افرادی تعلق می گیرد که جزء ذخیره ها محسوب می شوند. در کنار عنوان ذخیره، عددی در کارنامه کنکور قرار می گیرد که نشان دهنده رتبه ذخیره داوطلب می باشد. به طور مثال داوطلب ذخیره ۵ نسبت به داوطلب ذخیره ۲۰ ارجحیت داشته و الویت ثبت نام با داوطلب ذخیره ۵ خواهد بود.


زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد

همانطور که مستحضرید، نتایج و کارنامه نهایی دانشگاه آزاد معمولا در دهه سوم شهریور ماه بر روی وبگاه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org قرار خواهد گرفت لذا علاقه مندانی که در آزمون، قبولی را از آن خود کرده اند در مهلت مقرر شده لازم است جهت ثبت نام اقدام نمایند. در صورت عدم ثبت نام در رشته محل قبولی، نتایج قبولی افرادی که جزء ذخیره به شمار می روند، در مهرماه منتشر خواهد شد.


نحوه ثبت نام در دانشگاه آزاد

در صورتی که داوطلبان مورد پذیرش دانشگاه قرار گرفته می باشند ، مطابق زمان مقرر شده از سوی دانشگاه اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام در دانشگاه به دو صورت اینترنتی و حضوری از سوی دانشگاه صورت می گیرد و داوطلب پس از مراجعه به وبسایت دانشگاه قبولی و وارد نمودن اطلاعات اولیه، می بایست با توجه به زمان بندی دانشگاه اقدام به ثبت نام حضوری نماید. برخی از دانشگاه ها معمولا جدولی را با حروف اول نام خانوادگی در صفحه اطلاع رسانی خود قرار داده و داوطلبان برای ثبت نام حضوری می بایست با توجه به جدول درج شده، در دانشگاه حضور یابند.

داوطلبان در صورت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قبولی در رشته های تاپ دانشگاه آزاد، می توانند با مشاورانالو مشاوره تماس حاصل نمایند.


تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی هرساله جهت تکمیل ظرفیت های خالی رشته های خود، اقدام به انتشار دفترچه هایی با عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت نموده که این دفترچه معمولا در دو نیمسال مهرماه و بهمن ماه از سوی مرکز اطلاع رسانی اینترنتی این دانشگاه برای تمامی داوطلبانی که مشمول ثبت نام در تکمیل ظرفیت می باشند، صادر می شود. حال ممکن است سوالی مطرح شود که چه کسانی مشمول ثبت نام در تکمیل ظرفیت رشته های باآزمون دانشگاه ازاد می باشند؟

  • افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و در دانشگاه ازاد انتخاب رشته نکرده اند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه ازاد شرکت کرده، اما مورد قبولی واقع نشده اند.
  • داوطلبان که مورد پذیرش دانشگاه آزاد بوده و در رشته قبولی ثبت نام به عمل آورده اما به دلایل تمایل به ثبت نام در تکمیل ظرفیت این دانشگاه نیز دارند.

لازم است عنوان شود که داوطلب جهت ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد می بایست هزینه اینترنتی آن را از طریق کارت های عضو شتاب که دارای رمز دوم می باشند، پرداخت نمایند.


دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

همانگونه که قبلا اشاره کردیم، داوطلبانی که قصد امتحان کردن شانس خود جهت قبولی در رشته مدنظر خود را دارند، می بایست در زمان تکمیل ظرفیت دفترچه انتخاب رشته را از صفحه اینترنتی دانشگاه آزاد مطالعه نموده و پس از اطمینان از وجود رشته مدنظر خود، هزینه شرکت در ان را پرداخت نماید.

نکته مهم که جود دارد تعداد رشته های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت محدود می باشدو لذا توصیه به مطالعه آن برای تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آن را دارند، توصیه می شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد مقطع کارشناسی پیوسته

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد مقطع کارشناسی پیوسته

(پس از انتشار لینک فعال خواهد شد)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰
آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری 98

آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور سراسری ۹۸

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور سراسری ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۸

بدون شک همه افراد با کنکور سراسری آشنایی دارند، مجری و برگزار کننده این آزمون، سازمان سنجش کشور می باشد که به کلیه داوطلبان این امکان را داده تا در یک گروه آزمایشی اصلی(ریاضی فیزیک، علوم تجربی ، علوم انسانی) ودر صورت تمایل در یک یا هر دو رشته شناور (هنر و زبان) شانس خود را امتحان کنند. با توجه به روال هرساله سازمان سنجش ، ثبت نام کنکور سراسری معمولا در اواخر بهمن ماه آغاز شده و تا اوایل اسفند ماهنیز ادامه دارد.و داوطلبان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام اقدام نمایند.

چنانچه هنگام ثبت اطلاعات خود با مشکل مواجه شده باشید می توانید با کارشناسان متخصص ما در مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.


آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور سراسری ۹۸

کنکور سراسری ، آزمونی است که هر ساله پذیرای داوطلبان بسیاری که هدفشان قبولی در دانشگاه مد نظر و رشته های مورد علاقه خود می باشد . به همین جهت برای شرکت کنندگان در هر رشته تحصیلی اطلاع از آمار نهایی شرکت کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

داوطلبان علاقه مند به شرکت در این آزمون ، در رشته های با آزمون دوره های روزانه ، شبانه در نوبت دوم ، نیمه حضوری ، مجازی ، پردیس های خودگردان  ، ظرفیت مازاد و رشته های با آزمون دانشگاه های آزاد و پیام نور ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی ، تا تاریخ مشخص شده به تعداد ۱ میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر موفق به ثبت نام در کنکور سراسری شدند. پس از فرصت مجدد ۴ روزه ای که در اختیار جاماندگان از ثبت نام قرار گرفت ، ۴۲ هزار و ۱۳۶ نفر نیز مجددا در کنکور سراسری ثبت نام کردند و به جمع رقیبان خود پیوستند.در نهایت تعداد افرادی که می توانند در کنکور سراسری ۹۸ ، در روز پنج شنبه و جمعه ، ۱۳ و ۱۴ تیر ماه ۹۸ شرکت کنند به ۱ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب رسید.


آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور سراسری به تفکیک رشته

همان طور که مستحضر می باشید همه داوطلبان در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبانهای خارجی و هنر می توانند حضور شرکت نمایند. در همین راستا قصد داریم جدولی از تعداد داوطلبان و مجموع تعداد کارتهای صادر شده در سال ۹۷ را ارائه دهیم.

آمار نهایی شرکت کنندگان ۹۷

گروه آزمایشی

علوم ریاضی و فنی

علوم تجربی

علوم انسانی

زبانهای خارجی

هنر

مجموع

تعداد داوطلبان

۱۶۴,۲۷۸ داوطلب

۶۳۷,۰۹۴ داوطلب

۲۸۲,۱۵۱ داوطلب

۱۰,۵۰۱ داوطلب

(۱۵۵,۰۳۲ مورد علاقمندی)

۲۴,۷۶۹ داوطلب

(۷۸,۸۹۶ مورد علاقمندی)

۱,۱۱۸,۷۹۳

تعداد کارتهای صادر شده

۱۶۴,۲۷۸

۶۳۷,۰۹۴

۲۸۲,۱۵۱

۱۶۵,۵۳۳

۱۰۳,۶۶۵

۱,۳۵۲,۷۲۱

در جدول بالا مشاهده می کنید که تعداد شرکت کنندگان کمتر از تعداد کارت های صادر شده برای داوطلبان می باشد.


مقایسه تعداد شرکت کنندگان کنکور ۹۸ نسبت به سال های گذشته

با توجه به اینکه بیشتر دانشگاه ها و موسسات عالی ، بدون کنکور به جذب دانشجو پرداخته اند اما تعداد داوطلب در شرکت در این آزمون نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰۵هزار نفری رو به رو شده است .در جدول زیر مشاهده خواهید کرد که از سال ۹۴ داوطلبان بیشتری تمایل به شرکت و ثبت نام در کنکور سراسری را داشته اند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۹۸ نسبت به سال های گذشته

سال برگزاری کنکور سراسری

۱۳۹۳

۱۳۹۴

۱۳۹۵

۱۳۹۶

۱۳۹۷

۱۳۹۸

تعداد شرکت کنندگان

۱,۰۳۴,۷۵۳

۸۸۰,۷۵۶

۸۶۰,۱۰۹

۹۲۹,۷۹۱

۱،۰۱۱،۳۸۴

۱،۱۱۸،۷۹۳

داوطلبانی که اقدام به ثبت نام در کنکور سراسری نمودند موظف به شرکت در زمان مشخص شده برگزاری کنکورسراسری می باشند و اعلام نتایج کنکور سراسری نیز در نیمه ی دوم مرداد ماه سال جاری می باشد.

چنانچه با سوال و ابهاماتی مواجه شدید می توانید با کارشناسان متخصص ما در مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور سراسری ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری -اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری - راهنمای انتخاب رشته ریاضی - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟ - منابع کنکور تجربی ۹۸ - زمان ثبت نام کنکور سراسری - کلید سوالات زبان - منابع کنکور سراسری هنر ۹۸ - منابع کنکور سراسری زبان ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای - رشته های پزشکی بدون کنکور - 

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰
نقل و انتقالات دانشگاه سراسری و آزاد

نقل و انتقالات دانشگاه سراسری و آزاد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نقل و انتقالات دانشگاه سراسری و آزاد

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

بسیاری از داوطلبان دانشگاه های سراسری و دانشگاه های ازاد اسلامی، تصمیم به انتقالی گرفتن از دانشگاه خود به دانشگاه دیگری می باشند که اخذ انتقالی از سوی دانشگاه دارای شرایطی می باشد و افرا واجد شرایط مجاز به اسفاده از آن خواهند بود. البته لازم به ذکر می باشد در صورت مجاز بودن نیز، هر دو دانشگاه مبدا و مقصد می بایست با انتقالی دانشجو موافقت لازم را به عمل آورند. از آنجایی که داوطلبان بسیاری جهت جابه جایی و انتقال سوالات زیادی را از مشاوان ما در مرکز الو مشاوره می پرسند، بنابراین توضیحاتی را برای رفع ابهام این دسته از داوطلبان قرار خواهیم داد.


نقل و انتقالات دانشگاه سراسری و آزاد

از انجایی که معمولا تعداد ظرفیت های در نظر گرفته شده برای دانشجویان مهمان بسیار محدود می باشد لذا دانشجویان در تاریخ مقرر شده اقدام به ثبت درخواست خود نمایند. باید گفته شود که کلیه دانشجویان دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی) جهت نقل و انتقالات و ثبت درخواست خود می بایست به سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سجاد) مراجعه نموده و پس از وارد نمودن اطلاعات خود در انتظار نتایج نقل انتقالات خود باشند. اما دانشجویان محصل در دانشگاه های ازاد اسلامی جهت نقل و انتقالات خود لازم است به سامانه مدیریت نقل و انتقالات منادا مراجعه کرده و در سیستم پاسخگویی درخواست خود را ثبت نماید.

نکته خیلی مهم: به دلیل کم بودن ظرفیت موجود در دانشگاه های مقصد، لذا از لحظه شروع زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویی اقدامات لازم را انجام دهید. زیرا الویت با داوطبانی خواهد بود که نسبت به سایر داوطلبان زودتربرای ثبت درخواست خود اقدام نموده اند.


زمان نقل و انتقالات دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد

با توجه به اطلاعیه درج شده در سامانه نقل و انتقالات منادا، داوطلبان از تاریخ ۱۸ خرداد ماه تا ۱۸ تیرماه ۹۸ قادر به ثبت درخواست خود به صورت اینترنتی می باشند و داوطلبان می بایست از پیگیری حضوری در دانشگاه خودداری نمایند. لیکن ثبت این درخواست برای دانشجویان دانشگاه های سراسری از ۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه بود که دانشگاه‌های مبدأ موظف هستند درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از ابتدای خرداد تا ۱۵ تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند.


شرایط ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه آزاد

کلیه داوطلبانی که در سامانه نقل و انتقالات دانشگاه های آزاد تمایل به ثبت نام دارند می بایست شرایطی را اعم از شرایط عمومی و خصوصی را دارا باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود.

شرایط عمومی
ثبت درخواست صرفا برای داوطلبانی می باشد که در رشته خود به صورت باآزمون پذیرش شده اند و دانشجویان محصل در رشته های بدون ازمون امکان نقل و انتقالات را دارا نمی باشند

دانشجویان باید حداقل یک نیمسال در واحد مبدأ ثبت‌ نام کرده باشند.

نقل و انتقالات در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیل ممنوع می باشد.

انتقال و میهمانی در مقطع دکتری تخصصی ممنوع می‌باشد.

انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی ممنوع می‌باشد.

انتقال و میهمانی از واحدهای بین‌الملل فقط به واحدهای بین‌المللی امکان‌پذیر است.

انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش محور ممنوع می‌باشد.

انتقال و میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت ممنوع می‌باشد.

انتقال فقط در صورت وجود مقطع رشته/ گرایش و سال قبولی در واحد مقصد امکان‌پذیر است.

در صورت داشتن مجوز میهمانی ، اخذ پایان‌نامه تنها با موافقت واحدهای مبدا و مقصد امکان‌پذیر است.

داوطلبان برای ثبت درخواست خود می توانند با مشاوران ما درمرکر الو مشاوره در تماس باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نقل و انتقالات دانشگاه سراسری و آزاد

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

منبع:نقل و انتقالات دانشگاه سراسری و آزاد

منابع آزمون وکالت - شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی - آیاخرید صندلی پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان امکان پذیر است؟ - معرفی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور - شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان - مشاوره تحصیلی تلفنی -شرایط معافیت خدمت سربازی - 

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

راهنمای انتخاب رشته زبان/الومشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهنمای انتخاب رشته زبان

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

راهنمای انتخاب رشته زبان

شرایط شرکت در گروه آزمایشی زبان های خارجی هم برای متقاضیان این رشته و هم برای متقاضیان گروه های آزمایشی اصلی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ) امکان پذیر می باشد .بدین صورت که اگر داوطلبی متقاضی شرکت در یکی از گروه های آزمایشی اصلی باشد  می تواند در کنکور زبان نیز شرکت کند .به جرات می توان گفت اکثر متقاضیان کنکور سراسری ۹۷ که از پایه زبان خوبی برخوردار هستند مایل اند تا شانس قبولی خود را در رشته های این گروه آزمایشی نیز محک بزنند از این رو بعد  از اعلام نتایج کنکور سراسری به دنبال آن هستند که دریابند در کدام رشته محل پذیرفته خواهند شد . اینکه با چه رتبه ای و در چه دانشگاهی تحصیل خواهید کرد به انتخاب رشته شما بستگی دارد تا با انجام انتخاب رشته درست مسیر آینده تحصیلی خودتان را انتخاب کنید .تمام تلاش ما بر این است که در این مقاله اطلاعاتی در زمینه انتخاب رشته در اختیارتان قرارگیرد

اگر با سوال یا ابهامی مواجه شدید و یا سوالی در ذهنتان بود که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده بود می توانید با  مشاوره تخصصی تلفنی کنکور مرکز الو مشاوره تماس بگیرید. مشاوران مرکز الو پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.


زمان انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۸

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در سال ۹۸ طبق سال های گذشته و در اواسط مرداد ماه خواهد بود. داوطلبان با توجه به نتایج کارنامه اولیه خود و مجاز بودن برای انتخاب رشته خود اقدام خواهند نمود . نکته مهم قابل توجه داوطلبان عزیز این است که حتما قبل از انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته را کامل مطالعه نمایید و با دقت کامل اقدام به انتخاب رشته کنید.داوطلبان با در نظر گرفتن تراز و رتبه ای که کسب نموده اند بایستی کد رشته های خود را از دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته ، یادداشت و در فیلد مربوطه درج کنند. لازم به ذکر است که نتایج اولیه کنکور سراسری ، نیمه دوم مرداد ماه اعلام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، کارنامه خود را دریافت نمایند


 مراحل انجام انتخاب رشته

  1. داوطلب پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور ( کارنامه کنکور) ،به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانیsanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری رشته تحصیلی خود ( علوم ریاضی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان) را با دقت مطالعه کند.
  2. پس از مشاهده و مطالعه دفترچه ،رشته های مدنظر خود را یاد داشت و الویت بندی خود را به صورت دقیق انجام دهید
  3. وارد سایت سازمان سنجش شده و در قسمت ثبت انتخاب رشته، گزینه های انتخابی خود را وارد کنید. البته لازم به ذکر است که داوطلب می تواند ۱۵۰ کد رشته محل را ثبت نهایی نماید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۹۸

به جرات می توان گفت که پس از شرکت در کنکور سراسری ، انتخاب رشته یکی دیگر از حساس ترین مراحل این ماراتن بسیار مهم می باشد. داوطلبان بایستی پس از اعلام نتایج اقدامات لازم را جهت انتخاب رشته انجام دهند و پس از درج کد رشته های مورد نظر خود در سایت سازمان سنجش ، منتظر دریافت نتایج نهایی (اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸) خود می باشند. با توجه به جدول زمان بندی درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، نتایج نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور ماه بر روی سایت sanjesh.org قرار داده می شود و داوطلبان می توانند با ورود به این سایت و درج اطلاعات خواسته شده ، نتایج خود را دریافت کنند


ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

همانطور که گفته شد از مهم ترین و حیاتی ترین دوران یک داوطلب کنکوری ، انتخاب رشته صحیح مطابق بااولویت ها و علاقه مندی داوطلب و همینطور چیدمان واقع بینانه کد رشته محل های مدنظر می باشد. اغلب داوطلبان از این موضوع اطلاع تام داشته و در روند صحیح انتخاب رشته ، نهایت دقت و توجه را به کار می گیرند. اما اندکی دیگر ، این مرحله را دست کم گرفته و سبب می شود در هنگام اعلام نتایج نهایی ، از نتیجه منتشر شده خود احساس رضایت نداشته باشد. همین موضوع کافی است تا داوطلب این مرحله را جدی گرفته و بهترین ها را برای خود رقم بزند. از آنجایی که این مرحله نیاز به تجربه و دقت فراوان دارد ، لذا داوطلبان کثیری جهت انجام آن از مشاوران این زمینه کمک می گیرند که مشاوران الو مشاوره با علم و تجربه کافی در زمینه انتخاب رشته ، سبب می شوند تا داوطلب بهترین انتخاب را انجام دهد.


اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۸

 نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری بنا بر روال سال های گذشته، در دهه سوم شهریور ماه اعلام می شود. نتایج از سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته شده اند باید به دانشگاه مورد پذیرش مراجعه، و ثبت نام خود را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهنمای انتخاب رشته زبان

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاها سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

منبع:راهنمای انتخاب رشته زبان

منابع کنکور سراسری زبان ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای - رشته های پزشکی بدون کنکور - منابع کنکور هنر - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی - زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری زبان -

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰
کنکور سراسری منحصرا زبان

کنکور سراسری منحصرا زبان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنکور سراسری منحصرا زبان

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

کلیه دانشگاه های دولتی اعم از روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد ازطریق برگزاری آزمون سراسری اقدام به جذب دانشجو می کنند. کنکور سراسری معمولا در تیرماه زیر نظر سازمان سنجش برگزار می شود.

 تمامی متقاضیانی که شرایط لازم برای ثبت نام را دارا هستند بایستی در بهمن ماه اقدامات لازم جهت ثبت نام را انجام دهند و در روز آزمون در جلسه حضور یابند. کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه ۱۳ تیر و جمعه ۱۴ تیرماه برگزار می شود. داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید چند روز قبل از برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد نمودن اطلاعات شخصی خود ، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند ، چنانچه داوطلبی بنا به هر دلیلی کارت شناسایی و کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود را همراه نداشته باشد ، مجاز به حضور در جلسه نخواهد بود.


کنکور سراسری منحصرا زبان

جدول ضرایب دورس عمومی و اختصاصی

 

دروس عمومی

نام درس ضریب
فرهنگ و معارف اسلامی ۳
زبان و ادبیات فارسی ۴
زبان عربی ۲
زبان خارجه (انگلیسی ، فرانسوی ، روسی ، آلمانی ، ایتالیایی ) ۲

 

 

دروس اختصاصی

نام درس ضریب در زیرگروه
زبان تخصصی انگلیسی ۴
زبان تخصصی آلمانی ۴
زبان تخصصی فرانسوی ۴
زبان تخصصی روسی ۴

 

منابع تخصصی زبان انگلیسی

کتاب vocabulary in use

English Grammar in Use by Raymond Murphey – Upper Intermediate Level

۵۰۴ Absolutely Essential Words.

Vocabulary for the High School Student by Harold Levine.

Anything you can get your hands on

Longman Dictionary of Contemporary English (LDOCE) for Advanced Learners.

English Idioms in Use by Felicity O’Dell and Michael McCarthy.

منابع دروس اختصاصی زبان فرانسه 

برای یادگیری گرامر کتاب های Nouvelle grammaire du français (Sorbonne) و Grammaire en dialogue است.

برای یادگیری لغات سری کتاب‌های Vocabulaire en progressive توصیه می شود.

برای درک مطلب Dites moi un peu و Compréhension écrit ( CLE ) niveau 1 et 2 et 3 توصیه می شود.

منابع دروس اختصاصی زبان آلمانی 

کتاب Klipp Und Klar

کتاب قرمز هوبر Übungsgrammatik für die Mittelstufe،

کتاب großes übungsbuch Wortschatz


بودجه بندی تست های اختصاصی زبان

واژگان: ۱۵ تست

ریدینگ : ۲۰ تست

گرامر : ۱۰ تست

کاربرد زبانی : ۱۰ تست

کلوز تست : ۱۰ تست

ترتیب واژه ها : ۵ تست


زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور زبان

همانطور که مستحضر هستید،کنکور سراسری هر ساله در ۵ گروه آزمایشی تجربی ، ریاضی فیزیک ، انسانی ، هنر و منحصرا زبان برگزار می شود.داوطلبان پس از انجام ثبت نام کنکور سراسری در موعد مقرر می بایست خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند. زمان تعیین شده برای آزمون سراسری و دانشگاه آزاد پنج شنبه و جمعه ۱۳ و۱۴ تیر ماه ۹۸ برگزار خواهد شد. داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند ، نگران تداخل ساعت برگزاری آزمون های خود نباشند ، چرا که با برنامه ریزی های انجام شده توسط سازمان سنجش داوطلبان قادر به شرکت در یک گروه آزمایشی اصلی و دو گروه آزمایشی شناور می باشند. برای حضور در جلسه آزمون به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ، الزامی می باشد و بدون دریافت کارت داوطلب حق ورود به محل برگزاری آزمون را نخواهد داشت. برای دریافت کارت ورود به جلسه باید به سایت sanjesh.org مراجعه نمود و با یکی از روش  های زیر پرینت کارت را دریافت کرد

وارد کردن شماره سریال شناسنامه + شماره شناسنامه

وارد کردن شماره پرونده + شماره داوطلبی

وارد کردن شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام + شماره شناسنامه

وارد کردن شماره پرونده + کد ملی + سریال شناسنامه

داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند (یکی از رشته های نظری + یکی یا هر دو رشته های شناور) ، باید برای هر کدام از آن ها یک کارت ورود به جلسه جداگانه دریافت نمایند

نکته مهم: دسترسی به شماره پرونده ، شماره داوطلبی ، کد پیگیری ثبت نام هنگام دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ضروری می باشد. در صورت فراموش نمودن اطلاعات لازم است که با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد شدن به سیستم پاسخگوئی ، مشکل خود را با ارسال درخواست به ثبت برسانند.دریافت کارت ورود به جلسه به صورت اینترنتی و فقط از طریق سایت سنجش امکان پذیر است و روش دیگری برای دریافت کارت وجود ندارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنکور سراسری منحصرا زبان

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاها سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 - هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ۹۸ - منابع کنکور سراسری ریاضی ۹۸ - انتخاب رشته کنکور تجربی - منابع کنکور سراسری انسانی ۹۸ -منابع کنکور سراسری تجربی ۹۸راهنمای انتخاب رشته کنکور هنرر - در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز مهم تر است یا رتبه ؟ - ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد - اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ۹۸ - دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه 
  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۸

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

همانطور که می دانید آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده و یک آزمون مشترک در سراسر کشور برگزار می شود و نتایج آن نیز در قالب یک کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد اما انتخاب رشته آن ها به صورت مجزا و تفکیک شده از طریق سامانه های مربوط به هر یک انجام می گردد. شرکت کنندگان آزمون دکتری ، با دریافت کارنامه اولیه خود می توانند از وضعیت مجاز شدن و یا نشدن خود مطلع شوند. قبولی و پذیرش شدن در رشته محل های مقطع دکتری به دلیل عدم ظرفیت کافی در دانشگاه ها برای تمامی داوطلبان، امکان پذیر نمی باشد. بنابراین کلیه داوطلبان می بایست در این رقابت، نمره قبولی قابل توجهیرا کسب نمایند. اما همان طور که مستحضرید، پذیرش در این مقطع تحصیلی نیمه متمرکز بوده و داوطلبان علاوه بر کسب نمره قبولی در ازمون، لازم است در مصاحبه نتیجه مطلوب را کسب نمایند. داوطلبان مقطع دکتری سوالات زیادی از مرکز الو مشاوره در زمینه، انتخاب رشته و نتایج آن، مصاحبه دکتری و تکمیل فرم صلاحیت می پرند که به دلیل اهمیت این موضوع، بنا دانستیم مطالبی را در اختیار این دسته از داوطلبان قرار دهیم.


نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۸

داوطلبانی که در کنکور سراسری برای پذیرش در دوره های( روزانه، نوبت دوم، پردیس های خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور) شرکت نموده اند در صورتی که در کارنامه نتایج اولیه خود مجاز به انتخاب رشته باشند، قادر به درج حداکثر ۵۰ کدرشته محل خواهند بود. اما نکته ای که می بایست به آن توجه نمود در خصوص تکمیل فرم صلاحیت می باشد که تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، لازم است پس از انتخاب رشته به تکمیل فرم صلاحیت عمومی ازمون دکتری بپردازند. داوطلبان می بایست در زمان ۷ الی ۱۶ خردادماه ۹۸ اقدام به تکمیل این فرم به صورت اینترنتی نمایند و افرادی که فرم مذکور را به ثبت نرسانند، از ادامه مراحل پذیرش در آزمون دکتری باز خواهند ماند. لازم به ذکر می باشد، این دسته از داوطلبان برای تکمیل این فرم، با مراجعه به سامانه سازمان سنجش و وارد نمودن اطلاعات خود ،وجه ۳۳۰۰۰ تومان را پرداخت نمایند.


مراحل تکمیل فرم صلاحیت دکتری عمومی

  • وارد سامانه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.
  • در سمت راست صفحه بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک نمایید.
  • وارد لینک کارنامه خود شده و پس از وارد نمودن اطلاعات و پرداخت وجه ذکر شده، فرم صلاحیت عمومی را تکمیل نمایید.

حال ممکن بپرسید که چه اطلاعاتی را می بایست در فرم درج نماییم. در پاسخ باید بگوییم اطلاعات زیر از شما خواسته می شود:

  1. اطلاعات فردی داوطلب
  2. اطلاعات در زمینه سوابق تحصیلی
  3. وضعیت شغلی داوطلب
  4. آدرس محل سکونت داوطلب
  5. شماره تلفن داوطلب
  6. وضعیت تاهل داوطلب ( در صورتی که داوطلب متاهل باشد می بایست مشخصات همسر را نیز پر نماید.)
  7. در صورتی که داوطلب در آزمونی شرکت کرده، لازم است این بند را تکمیل نماید.
  8. ذکر کردن افرادی که برای داوطلب قابل اعتماد می باشند.
  9. فعالیت های داوطلب در تمام زمینه ها( علمی، فرهنگی ، اجتماعی و …)

راهنمای شرکت در مصاحبه دکتری

در پی اعلام نتایج انتخاب رشته، داوطلبان در دهه اول خردادماه ، برای مصاحبه و گزینش می بایست حضور یابد که البته علاوه بر نمره قبولی در آزمون، نمره مصاحبه نیز ۵۰ درصد در نتیجه نهایی آزمون دخیل خواهد بود. سازمان سنجش کشور همزمان با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری دکتری ۹۸، جدول زمان بندی شده مصاحبه دکتری ۹۸ را بر روی صفحه اینترنتی خود قرار داده است.

دریافت برنامه زمانی انجام مصاحبه از معرفی شدگان آزمون دکتری ۹۸
دانلود جدول برنامه زمانی مصاحبه دکتری ۹۸

چگونگی مصاحبه دکتری ۹۸

بسیاری از داوطلبان با مشاوران تیم الو مشاوره این سوال را مطرح می کنند که برای مصاحبه دکتری چه مواردی را باید رعایت نماییم؟ پاسخ ما به شما این است که موارد زیر را با دقت مطالعه نمایید

  • مدارک لازم برای حضور در مصاحبه را به طور کامل به همراه خود داشته باشید. مدارک شما به طور کامل بررسی شده و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل می شود.
  • در ۵ دقیقه اول نتیجه قبولی و یا رد شدن شما معلوم خواهد شد. پس در این دقایق حساس و سرنوشت ساز سعی بر این داشته تا اعتماد به نفس خود را حفظ نمایید.
  • یکی از سوالات مهم اعضای هیئت داوران، تسلط شما در زبان انگلیسی خواهد بود. به طورمثال از شما سوالی با زبان انگلیسی پرسیده شده و شما می بایست به آن با زبان انگلیسی پاسخ دهید.
  • در خصوص هدف شما از انتخاب این رشته تحصیلی سوال شده و پیرامون مباحث علمی و سوالاتی در این زمینه مرتبط با رشته شما مطرح خواهد شد.
  • بهتر است ظاهر اراسته ای را در روز آزمون داشته باشید. این عمل جز امتیازات مثبت شما تلقی خواهد شد.
  • همراه داشتن مدارک زبان از تاثیر به سزایی در قبولی شما خواهد داشت.
  • در خصوص پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد سوال شده و نمرات و معدل شما در مقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امتیازات تحصیلی و پژوهشی مربوط به مصاحبه دوره های دکتری 

  • ارائه خلاصه مقالات ( کنگره، سمینار و همایش)
  • سند ثبت اختراع (Patent بین المللی و داخلی)
  • مهارت های پژوهشی داوطلب (اجرای طرح های تحقیقاتی که توسط داوطلب به اتمام رسیده است )
  • تالیف و ترجمه کتب علمی
  • داشتن جوایز معتبر داخلی و بین المللی و یا کسب مقام در جشنواره ها
  • سوابق درخشان پژوهشی و کسب مقام دانشجوی نمونه در این زمینه (پایان نامه های برتر منتخب در دانشگاهها، عضویت در هیئت تحریریه مجلات علمی ، بنیاد ملی نخبگان و استعدادهای درخشان)
  • آشنایی و یا تسلط بر روی نرم افزار های کامپیوتری
  • معدل کل داوطلب در مقطع قبلی
  • تسلط بر روی متون تخصصی زبان انگلیسی

مدارک لازم جهت حضور در مصاحبه دکتری

کلیه اسامی دعوت شدگان به مصاحبه لازم است مدارکی را به همراه خود داشته باشند. اما با توجه به پذیرفته شدگان سال های گذشته، مدارک علمی و تحصیلی و آموزشی مضاف بر مدارک الزامی، در قبولی داوطلب بسیار موثر بوده و رزومه و سوابق وی، در قرار گرفتن داوطلب در دسته پذیرفته شدگان مورد اهمیت می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت انجام مصاحبه
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
پایان نامه ارشد و ریز نمرات آن
مدرک کارشناسی ارشد یا گواهی معدل و ریز نمرات دروس
انتخاب موضوع پایان نامه مقطع دکتری
توصیه نامه از سه تن از اساتید ارشد از جمله استاد راهنما
رزومه کامل تحصیلی و شغلی
 مدرک زبان (آیلتس، تافل، تولیمو …)

داوطلبان درصورت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مصاحبه دکتری می توانند با مشاوران ما در مرکز الو مشاورهتماس حاصل نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

ثبت نام آزمون دکتری - کارت ورود به جلسه دکتری ۹۹ - زمان اعلام نتایج دکتری آزاد - زمان انتخاب رشته دکتری ۹۸ - برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری - ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد - اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد - دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد - شهریه دکتری دانشگاه آزاد - منابع آزمون دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی - تغییرات آزمون دکتری - مصاحبه دکتری سراسری - مشاوره اتنخاب رشته دکتری - انتخاب رشته دکتری آزاد - دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ - زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ - تاریخ برگزاری آزمون دکتری ۹۸ -

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

کنکور سراسری از جمله آزمون هایی است که قریب به بیش از یک میلیون نفر را به خود اختصاص دا

ده است که داوطلبان برای قبولی در این آزمون حیاتی و حساس و کسب نتیجه ایده آل خود آماده می نمایند. حال داوطلبان برای ورود به جلسه ازمون سراسری لازم است مجوز امتحانی خود را به همراه داشته باشند، در غیر این صورت از ورود آن ها به جلسه ممانعت به عمل خواهد آمد. اما گاهی پیش می آید که داوطلبان در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه، متوجه ایراداتی در کارت خود شده که نشان دهنده اطلاعات نادرست از داوطلب می باشد. به دلیل رفع کردن سوالاتی که داوطلبان با مرکز الو مشاوره مطرح کردند، لازم دانستیم بندهایی را برای رفع ابهام داوطلبان اختصاص دهیم.


آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

همانگونه که پیش تر اشاره کردیم، داوطلبان می بایست پس از متوجه شدن ایرادات موجود در کارت ورود به جلسه خود، در پی رفع کردن این اشتباهات برآید که برای این منظور داوطلبان به دو صورت اینترنتی و باجههای رفع نقص قادر به اصلاح کردن ایرادات برآید. اغلب داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سیستم پاسخگوییاقدام به رفع اشکالات می پردازند. طبق اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان سنجش ، متقاضیانی که به علت نداشتن شماره پیگیری ثبت نام و شماره پرونده ، قادر به دریافت کارت ورود به جلسه خود نیستند ، باید با ارسال درخواست اینترنتی به این سامانه ، اطلاعات خود را بازیابی کنند و نیازی به مراجعه حضوری ندارند. اما بعضی مواقع ایرادات موجود بر روی مجوز امتحانی، به صورت اینترنتی حل نشده و داوطلب می بایست به باجه های رفع نقص مراجه نماید. برای این منظور سازمان سنجش هرساله جداولی را به عنوان باجه های رفع نقص برای داوطلبان سراسر کشور مشخص کرده تا در صورت بروز مشکل با در دست داشتن کارت شناسایی و دو قطعه عکس به رفع ایراد بپردازند.

جدول آدرس باجه های رفع نقص در سراسری کشور

دانلود آدرس باجه های رفع نقص کنکور سراسری ۹۸

(پس از انتشار لینک فوق فعال می گردد)

می بایست اشاره شود داوطلبانی که دارای سهمیه بنیاد شهید ، ایثارگران ، سهمیه بسیج فعال و … می باشند و در زمان ثبت نام کنکور سراسری ، این سهمیه ها را اعمال ننموده اند ، لازم است که در زمان انتشار کارت ورود به جلسه به ارگان های زیربط مراجعه نمایند تا در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوطه، سهمیه برای آنها اعمال شود.


نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری

داوطلبانی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری دارند، مطابق جدول زمان بندی شده در دفترچه ثبت نام درتاریخ ۱۰ تا ۱۲ تیرماه ۹۸ می بایست برای دریافت کارت ورود به جلسه خود به سامانه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه نمایند. داوطلبان جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود، لازم است به صورت زیر اقدام نمایند:

  • برای دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان ابتدا باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.orgوارد شوید.
  • در قدم بعد باید گوشه سمت راست صفحه بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.
  • پس از وارد شدن باید بر روی لینک فعال شده “دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۹۸” کلیک کنید.
  • در این مرحله شما می بایست اطلاعات خواسته شده را به چهار روش زیر وارد نمایید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

  • در نهایت کارت ورود به جلسه برای شما نمایش داده خواهد شد که باید از آن پرینت تهیه کنید.

نکته خیلی مهم: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند (یکی از رشته های نظری + یکی یا هر دو رشته های شناور) ، باید برای هر کدام از آن ها یک کارت ورود به جلسه جداگانه دریافت نمایند.

داوطلبان با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه خود، در ساعت و محل مقرر، با در دست داشتن کارت شناسی و یا شناسنامه عکس دار و مجوز امتحانی خود حضور داشته باشد.


زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری

اغلب افرادی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، بی وقفه و بی صبرانه در انتظار رقم خوردن نتایج آزمونمی باشند. برای دسترسی به کارنامه کنکور ، داوطلب در دهه دوم مردادماه لازم است به وبگاه سازمان سنجش مراجعه نموده و پس از وارد نمودن اطلاعات خود وارد حساب کاربری شده خود و نتایج اولیه کنکور سراسری را در قالب کارنامه مشاهده نماید. با وارد نمودن اطلاعات خود به یکی از سه روش زیر نتایج برای شما نمایش داده خواهد شد.

یک داوطلب کنکور سراسری برای داشتن یک انتخاب رشته منطقی و صحیح لازم است کارنامه کنکور خود را به دقت تحلیل و بررسی کرده و سپس نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نماید. بر روی کارنامه کنکور سراسری علاوه بر اطلاعات شخصی داوطلب، مفاهیمی نظیر جدول نمره و رتبه داوطلب در هر زیرگروه ،سهمیه های داوطلب، ماکزیمم نمره زیرگروه (تراز)، رتبه داوطلب در سهمیه، رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه به کار رفته که به قبولی داوطلب کمک شایانی خواهد کرد.

نکته مهم : داوطلبان در صورتی که پس از ثبت نهایی انتخاب رشته خود ، تمایل به تغییر دوباره در آن ، اضافه و یا کاهش رشته در سامانه انتخاب رشته شدند ، سازمان سنجش این امکان را به داوطلبان کنکور سراسری داده تا در صورت بروز خطا و اشکالاتی در این زمینه ، نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند. البته شایان به ذکر می باشد که زمان ویرایش ، همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد و داوطلبان قادر به انتخاب رشته و ویرایش آن در زمان مقرر شده خواهند بود. لذا طبق سال های گذشته ، سازمان سنجش زمانی را برایداوطلبان جا مانده از انتخاب رشته کنکور سراسری در نظر گرفته و معمولا چند روزی را جهت تمدید مهلت زمانی ، به این داوطلبان اختصاص می دهد.

داوطلبانی که قصد دارند انتخاب رشته دقیقی را برای دریافت نتیجه بهتر داشته باشند، می توانند انتخاب رشته خود را به تیم الو مشاوره بسپارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع:آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری رشته هنر - ویرایش ثبت نام کنکور سراسری - هزینه ثبت نام کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری - ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسریدریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی - انتخاب رشته کنکور سراسری - 

  • الو مشاوره