الو مشاوره

راهنمای تلفنی و تحصیلی

الو مشاوره

راهنمای تلفنی و تحصیلی

برای اطلاع از تمام موارد مرتبط با آزمون های دانشگاه های سراسری ، آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و ... می توانید به سایت الو مشاوره مراجعه نمایید.

۱۴۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته مامایی - آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

رشته مامایی یکی از زیر مجموعه‌ های رشته های علوم پزشکی است که نقش های گسترده‌ ای اعم از نقش مشاوره‌ای ، آموزشی ، مراقبتی ، حمایتی ،‌ درمانگری و تحقیقاتی دارد. البته تمامی این نقش ها در ارتباط با مادر و کودک مفهوم پیدا می ‌کند یعنی ماما به مشاوره قبل ،‌ بعد و هنگام ازدواج ، آموزش نحوه تنظیم خانواده ، مراقبت در دوران بارداری ، زایمان طبیعی و مراقبت بهداشتی مادر و کودک و آموزش به دختران در زمینه بهداشت دوران بلوغ و بعد از آن می ‌پردازد.

در واقع بازار کار و حیطه شغلی رشته مامایی از دوران قبل از حاملگی شروع می‌ شود و تا پس از زایمان و ۶ سالگی کودک ادامه پیدا می ‌کند. البته نباید تصور کرد که آنچه امروز به نام حرفه و دانش مامایی معروف است ، ادامه و دنباله همان مامایی سنتی است بلکه امروزه مامایی دانشی است که بر مشاهده ،‌ آموزش ، پیشگیری ، تحقیق، تشخیص و درمان استوار شده است. اگر عاشق بچه ها و کمک کردن به مادران در به دنیا آوردن آن ها هستید ، مامایی شغل مناسبی برای شما خواهد بود. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی در مورد وظایف ، دانش و مهارت مورد نیاز ، بازار کار و فرصت های شغلی رشته مامایی ارائه خواهد شد.

توانایی های مورد نیاز رشته مامایی

  • عشق و علاقه زیاد به شغل خود
  • داشتن روابط عمومی خوب
  • داشتن اعتماد به نفس بالا
  • صبر و حوصله زیاد
  • قدرت تصمیم گیری سریع و درست در شرایط بحرانی و حساس
  • مهارت های کار تیمی قوی و ابتکار عمل در کار کردن به تنهایی
  • آرامش داشتن در شرایط پر استرس
  • استقامت فیزیکی و ذهنی
  • توان استفاده از دستگاه های پزشکی مربوط به کار خود
  • کارشناس رشته مامایی باید تحمل خونریزی ، شب کاری و مواجهه با صحنه های ناخوشایند را داشته باشد.

 وظایف و مسئولیت های کارشناس مامایی چیست؟

بخش عمده ای از وظایف کارشناسان مامایی به زنان باردار مربوط می شود. با توجه به این موضوع قبل از تولد ، وظیفه ماما معمولا شامل موارد زیر خواهد بود:

  • توصیه به زنان باردار برای موضوعاتی همچون تغذیه سالم
  • توضیح در مواردی چون به دنیا آوردن بچه در بیمارستان ، تولد طبیعی یا انواع تسکین درد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مورد بارداری و پدر و مادر شدن
  • بررسی سلامت مادر و کودک در طول بارداری

وظایف ماما در هنگام زایمان مادر عبارت است از :

  • بررسی پیشرفت کار و چگونگی آن
  • کنترل کودک در طول مراحل زایمان
  • تسکین درد و توصیه هایی در مورد روش های مدیریت درد
  • انجام عمل زایمان (طبیعی)
  • تماس با دکتر متخصص در هنگام روبرو شدن با هر مشکلی

بازار کار رشته مامایی - آینده شغلی

بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی

وقتی کودک به دنیا می آید ، وظیفه ماما می تواند شامل ارائه توصیه های لازم به خانواده در مورد تغذیه ، حمام کردن و مراقبت از کودک باشد. ماما به غیر از مسایل مربوط به زنان باردار وظایف دیگری نیز دارد که برخی از آنها عبارتند از :

  • انجام معاینات لازم از زنان و تشخیص موارد غیر طبیعی و بیماری های زنانه و در صورت لزوم ارجاع آنها به پزشک متخصص
  • راهنمایی و مشاوره بهداشتی زنان و دختران
  • راهنمایی زنان در امر تنظیم خانواده

فرصت های شغلی و بازار کار رشته مامایی

در رابطه با بازار کار رشته مامایی باید بدانید که یک کارشناس مامایی می تواند در مراکز بهداشتی و طرح پزشک خانواده همچنین در بیمارستان ها و زایشگاه و درمانگاه ها به عنوان مربی خدمات بهداشتی و مربی بهداشت مدارس و یا به عنوان کارشناس بهداشت خانواده استخدام شود. همچنین فارغ‌ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند تحت عنوان سرپرست و مدیر بخش های درمانی ، سوپروایزر آموزشی در بیمارستان ها و ستادهای بهداشتی درمانی فعالیت کنند. همچنین لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان رشته مامایی بر اساس قوانین حاضر در صورت داشتن مدرک کارشناسی می‌توانند برای دایر نمودن مطب ، جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اقدام نمایند.

وضعیت ادامه تحصیل رشته مامایی

داوطلبان بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی مامایی می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز شرکت نمایند. طول دوره کارشناسی ارشد حداقل ۲ سال و حداکثر ۳ سال است. با ادامه تحصیل در مقطع ارشد این رشته و ادامه دادن در مقاطع بالاتر شما می توانید از بازار کار و شرایط کاری بهتر و توانمندی های بیشتری در حیطه کاری رشته مامایی برخوردار شوید. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مامایی هم می توانند در مقطع دکتری در رشته هایی همچون بیولوژی تولید مثل ، بهداشت باروری ، سالمند شناسی ، فیزیولوژی ، انفورماتیک پزشکی ، سلامت در بلایا و فوریت ها ، سلامت و رفاه اجتماعی ، اپیدمیولوژی ، مددکاری اجتماعی ، گفتار درمانی ادامه تحصیل دهند. در جدول زیر نیز دانشگاه های ارائه دهنده رشته مامایی را برای شما علاقه مندان جمع آموری نموده ایم:

دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی بم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد دانشگاه علوم پزشکی بابل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانشگاه علوم پزشکی زابل دانشکده علوم پزشکی شوشتر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دانشگاه علوم پزشکی زنجان دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دانشگاه علوم پزشکی همدان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانشگاه علوم پزشکی قم
دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر دانشکده علوم پزشکی کردستان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشگاه علوم پزشکی قزوین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی کاشان دانشگاه علوم پزشکی گلستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشکده علوم پزشکی گناباد دانشگاه علوم پزشکی یزد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

پس از مطالعه این مطلب در صورت نیاز برای یک برنامه ریزی منسجم برای رسیدن به رشته مورد علاقه خود و یا آشنایی بیشتر با بازار کار سایر رشته های گروه آزمایشی تجربی همچون وضعیت بازار کار رشته فیزیوتراپی ، آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی ، و… می توانید با مشاوران با تجربه مرکز الو مشاوره در تماس بوده و ابهامات به وجود آمده را برطرف نمایید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته مامایی - آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی


-
 آینده شغلی و بازار کار رشته آموزش ابتدایی - بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی - بازار کار رشته دندانپزشکی – آینده شغلی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی صنایع - آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی - آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی - 

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

یکی از دانشگاه های جامع کشور ، دانشگاه پیام نور می باشد زیرا تمام رشته های تحصیلی را به جز رشته های علوم پزشکی در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد که برای تحصیل در برخی از این رشته حتی می توان به صورت بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی اقدام کرد و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست.

در این مطلب توضیحات جامعی در خصوص ثبت نام دانشگاه پیام نور در تمام مقاطع تحصیلی ارائه شده است و پس از آن به میزان شهریه و اعتبار مدرک این دانشگاه نیز اشاره شده است.

مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی فقط به صورت پیوسته ارائه می گردد و هیچ رشته ای در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه ارائه نمی گردد. داوطلبان برای ورود به دانشگاه پیام نور برای تحصیل در دوره کارشناسی می توانند از دو طریق اقدام کنند:

ثبت نام بدون کنکور

طرح ثبت نام بدون کنکور مختص به داوطلبانی است که علاقه ای به شرکت در کنکور سراسری ندارند و می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه شوند. این دسته از داوطلبان باید دارای یکی از مدارک تحصیلی دیپلم ۴ ساله نظام قدیم ، دیپلم و پیش دانشگاهی نظام جدید و یا دارای دیپلم سال دوازدهم باشند تا مجاز به ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه شوند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ممکن است به صورت حضوری و از طریق مراجعه به واحد های دانشگاهی پذیرنده دانشجو یا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام گیرد و داوطلبان می توانند برای ثبت نام خود در یکی از دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام نمایند زیرا رشته های بدون کنکور در هر دو نیمسال تحصیلی ورودی مهر ماه و ورودی بهمن ماه ارائه می گردد. جزئیات بیشتر در خصوص ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است :

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

ثبت نام با کنکور

تعدادی از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور فقط در برخی از دانشگاه ها به صورت بدون کنکور ارائه می شود و در بیشتر  دانشگاه ها این رشته ها فقط به صورت با کنکور ارائه می شود بنابراین تنها راه تحصیل شرکت در کنکور سراسری می باشد.

زمان ثبت نام کنکور سراسری به منظور پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور ، در اواخر بهمن ماه می باشد و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org است. پس از ثبت نام کنکور در بهمن ماه ، در تیر ماه این آزمون برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می گردد و داوطلب بایستی بر اساس نوع گروه آزمایشی که در آن ثبت نام کرده است ، در روز برگزاری کنکور حضور داشته باشند.

حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور کارنامه ای با عنوان کارنامه اولیه کنکور سراسری برای تمام داوطلبان منتشر می گردد که داوطلب می تواند بر اساس این کارنامه و وضعیت مجاز بودن خود برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور اقدام نماید. برای انتخاب رشته کنکور سراسری ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر می گردد که در این دفترچه اسامی رشته های ارائه شده در دانشگاه پیام نور نیز درج شده است. جزئیات بیشتر در خصوص ثبت نام با کنکور دانشگاه پیام نور در دقترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری قید شده است که می توانید از سایت سازمان سنجش دانلود و مطالعه کنید.

دفترچه راهنمای ثبت نام با کنکور دانشگاه پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

 

مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد 

در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور رشته های تحصیلی به دو صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می شود و البته منظور از بدون کنکور این است که داوطلب در آزمون سراسری ارشد شرکت داده نمی شود و در یک آزمون فراگیر که توسط خود دانشگاه پیام نور برگزار می شود ، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ثبت نام بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد یا به عبارتی ثبت نام ارشد فراگیر ، هر ساله در مهر ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و برای شرکت در این آزمون دارا بودن مدرک کارشناسی و یا دانشجوی ترم آخر بودن مقطع کارشناسی ، الزامی است. داوطلبان محدودیتی در انتخاب نوع رشته تحصیلی ندارند و مجازند یکی از رشته های تحصیلی مغایر با مدرک تحصیلی خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر در آذر ماه بوده و ۸۰ درصد نمره این آزمون و ۲۰ درصد سوابق تحصیلی برای پذیرش تاثیرگذار است. محتوای آزمونی دروس ترم یک رشته انتخابی است و در صورتی که داوطلب پذیرفته شود بدین معناست که ترم یک خود را گذرانده است و از بهمن ماه به عنوان دانشجوی ترم ۲ وارد دانشگاه می شود.

دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

ثبت نام با کنکور

ثبت نام با کنکور ارشد دانشگاه پیام نور همزمان با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و در آذر ماه می باشد و داوطلب می تواند با ارائه مدرک کارشناسی خود ، در رشته های مرتبط با رشته خود ثبت نام و انتخاب رشته نماید البته در صورت تمایل امکان ثبت نام و انتخاب رشته در یکی از رشته های شناور نیز برای او فراهم است.

دفترچه راهنمای ثبت نام با کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

 

مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری

ثبت نام دانشگاه پیام نور برای تحصیل در مقطع دکتری فقط از طریق شرکت در آزمون سراسری دکتری و انجام انتخاب رشته می باشد که زمان ثبت نام این آزمون در اوایل آذر ماه است. آزمون دکتری در ۹ اسفندماه برگزار می گردد و کلیه داوطلبان ثبت نام کننده می توانند همراه با کارت ورود به جلسه برای حضور در آزمون اقدام کنند و پس از شرکت در آزمون کارنامه اولیه برای داوطلبان صادر می شود که براساس آن می توان انتخاب رشته را انجام داد.

پس از انجام انتخاب رشته وضعیت کارنامه و سوابق علمی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن از سوی دانشگاه دعوت به مصاحبه دکتری صورت می گیرد و به این معناست که پذیرش در رشته های مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز است و باید در مرحله مصاحبه نیز نمره لازم را کسب نمود.

راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور 

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سراسری

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

رشته های امتحانی آزمون دکتری سراسری

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

 

میزان شهریه دانشگاه پیام نور در مقاطع مختلف

میزان شهریه دانشگاه پیام نور بر اساس نوع رشته ، مقطع تحصیلی و سال ورود به دانشگاه تعیین می گردد و شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است. شهریه ثابت در تمام طول دوره تحصیلی ثابت است ولی شهریه متغیر وابسته به تعداد واحدهای انتخابی و نوع واحد ها که عملی ، نظری و تخصصی باشد ، تغییر می کند :

شهریه مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور

گروه آزمایشی علوم انسانی علوم پایه فنی مهندسی و کشاورزی ، معماری و هنر

میزان شهریه ثابت

 

(تومان)

۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد دروس عمومی نظری

 

(تومان)

۲۰/۰۰۰ ۲۰/۰۰۰ ۲۰/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد دروس پایه نظری

 

(تومان)

۲۵/۰۰۰ ۲۷/۰۰۰ ۲۹/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد دروس اصلی و تخصصی

 

(تومان)

۲۵/۰۰۰ ۲۹/۰۰۰ ۳۲/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد دروس عملی کم هزینه

 

(تومان)

۶۵/۰۰۰ ۸۵/۰۰۰ ۸۵/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد دروس عملی پرهزینه

 

(تومان)

۹۰/۰۰۰ ۱۳۰/۰۰۰ ۱۳۰/۰۰۰

میزان شهریه پایان نامه

 

(تومان)

۲۱۰/۰۰۰ ۲۱۰/۰۰۰ ۲۱۰/۰۰۰
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رشته های علوم انسانی حدود ۷۵۰/۰۰۰ الی ۹۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رشته های فنی مهندسی حدود ۸۵۰/۰۰۰ الی ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رشته های علوم پایه حدود ۸۵۰/۰۰۰ الی ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رشته های هنر و معماری حدود ۸۵۰/۰۰۰ الی ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

گروه آزمایشی علوم انسانی علوم پایه ، فنی مهندسی 

میزان شهریه ثابت

(تومان)

۱/۲۰۰/۰۰۰ ۱/۲۰۰/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد دروس نظری

 

(تومان)

۱۱۰/۰۰۰ ۱۱۰/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد دروس عملی کم هزینه

 

(تومان)

۳۱۵/۰۰۰ ۳۱۵/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد دروس عملی پرهزینه

 

(تومان)

۴۷۷/۰۰۰ ۴۷۷/۰۰۰

میزان شهریه پایان نامه

 

(تومان)

۴۷۵/۰۰۰ ۴۷۵/۰۰۰
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در رشته های علوم پایه حدود ۲/۵۰۰/۰۰۰ الی ۳/۵۰۰/۰۰۰  تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در رشته های علوم انسانی حدود ۲/۰۰۰/۰۰۰ الی ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در رشته های فنی مهندسی ۲/۵۰۰/۰۰۰ الی ۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

شهریه مقطع دکتری دانشگاه پیام نور

گروه آموزشی علوم انسانی فنی مهندسی ، علوم پایه و کشاورزی

میزان شهریه ثابت

 

(تومان)

۲/۴۸۵/۰۰۰ ۲/۴۸۵/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد درسی

 

 ( تومان )

۶۷۵/۰۰۰ ۸۷۰/۰۰۰
شهریه هر واحد رساله
( تومان )
۶۷۵/۰۰۰ ۶۷۵/۰۰۰

شهریه متغیر هر واحد درسی جبرانی

 

( تومان )

عمومی ۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰
پایه (نظری) ۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰
اصلی و تخصصی (نظری) ۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع دکتری حرفه ای  دانشگاه پیام نور در رشته های علوم انسانی حدود ۶/۵۰۰/۰۰۰ الی ۷/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع دکتری حرفه ای دانشگاه پیام نور در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی حدود ۷/۵۰۰/۰۰۰ الی ۸/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

 

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور از ۳ جهت قابل بررسی است :

  1. امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر
  2. امکان وارد شدن به بازار کار رشته تحصیلی
  3. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است بنابراین مدرک فارغ التحصیلی که به دانش آموختگان ارائه می دهد کاملا معتبر و دارای مهر وزرات علوم است و می توان با این مدرک تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا تحصیل در خارج از کشور نیز اقدام نمود. همچنین امکان استخدام شدن در دستگاه های دولتی با مدرک دانشگاه پیام نور نیز میسر است و حتی می توان با مدرک دانش آموختگی این دانشگاه در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش شرکت نمود.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 


منبع:مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور

شهریه کارشناسی ، ارشد و دکتری پیام نور - شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور - زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور - 

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه رشته های تحصیلی خود را ارائه می دهد تا فرصت ثبت نام را برای داوطلبانی که از ثبت نام ورودی مهر ماه جامانده اند ، فراهم سازد. این رشته ها در تمام مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته و در گروه های آموزشی علوم انسانی ، علوم پایه و فنی مهندسی ارائه می شود.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال دوم تحصیلی ، در اواخر دی ماه آغاز می شود و حدود دو هفته به داوطلبان فرصت ثبت نام اینترنتی در سایت azmoon.org داده می شود

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

ردیف نام رشته ردیف نام رشته
۱ کاردانی حسابداری مالیاتی ۱۳ کاردانی آموزش حرفه و فن
۲ کاردانی ساخت و تولید ۱۴ کاردانی موزه داری
۳ کاردانی فنی – پالایش ۱۵ کاردانی تربیت معلم قرآن کریم
۴ کاردانی معماری ۱۶ کاردانی بیمه
۵ کاردانی صنایع قندسازی ۱۷ کاردانی علوم قضایی
۶ کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ۱۸ کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
۷ کاردانی تربیت – دفترفنی ساختمان ۱۹ کاردانی حسابداری – دولتی
۸ کاردانی هنرهای نمایشی ۲۰ کاردانی آمار
۹ کاردانی دامپزشکی ۲۱ کاردانی مدیریت صنعتی کاربردی
۱۰ کاردانی تکنولوژی شیلات ۲۲ کاردانی هنرهای تجسمی – نقاشی
۱۱ کاردانی صنایع غذایی ۲۳ کاردانی باستان شناسی
۱۲ کاردانی تکنولوژی آبیاری ۲۴ کاردانی ریخته گری

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

ردیف نام رشته ردیف نام رشته
۱ حسابداری ۱۰ تربیت بدنی – تربیت بدنی
۲ الکترونیک – الکترونیک عمومی ۱۱ الکتروتکنیک – برق صنعتی
۳ الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی ۱۲ ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
۴ نقشه کشی معماری – نقشه کشی ۱۳ نرم افزار کامپیوتر
۵ نقشه برداری – نقشه برداری ۱۴ تاسیسات – تبرید
۶ گرافیک – گرافیک ۱۵ نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی
۷ هنرهای تجسمی – نقاشی ۱۶ صنایع غذایی – کنترل کیفیت مواد غذایی
۸ برق – الکترونیک و ابزار دقیق ۱۷ هنرهای تجسمی – چاپ دستی
۹ امور دامی – تکنولوژی و پرورش طیور ۱۸ امور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

ردیف نام رشته ردیف نام رشته
۱ کارشناسی آموزش زبان انگلیسی ۱۴ کارشناسی مترجمی زبان آلمانی
۲ کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی ۱۵ کارشناسی زبان اسپانیایی
۳ کارشناسی زمین شناسی ۱۶ کارشناسی علوم قضایی
۳ کارشناسی علوم حدیث ۱۷ کارشناسی مدیریت بازرگانی
۴ کارشناسی مدیریت مالی ۱۸ کارشناسی مدیریت دولتی
۵ کارشناسی عکاسی ۱۹ کارشناسی طراحی لباس
۶ کارشناسی علوم سیاسی ۲۰ کارشناسی حقوق
۷ کارشناسی علوم تربیتی ۲۱ کارشناسی فلسفه
۸ کارشناسی شیلات ۲۲ کارشناسی شیمی
۹ کارشناسی موسیقی ۲۳ کارشناسی ادبیات نمایشی
۱۰ کارشناسی حسابداری ۲۴ کارشناسی محیط زیست
۱۱ کارشناسی ادبیات داستانی ۲۵ کارشناسی باستان شناسی
۱۲ کارشناسی روانشناسی ۲۶ کارشناسی دبیری زبان و ادبیات عربی

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

ردیف نام رشته ردیف نام رشته
۱ کارشناسی مهندسی شهرسازی ۹ کارشناسی ایمنی صنعتی و محیط کار
۲ کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی ۱۰ کارشناسی آموزش راهنمایی و مشاوره
۳ کارشناسی بهداشت مواد غذایی ۱۱ کارشناسی معماری
۴ کارشناسی مدیریت بیمه ۱۲ کارشناسی باستان شناسی
۵ کارشناسی محیط زیست ۱۳ کارشناسی آموزش ریاضی
۶ کارشناسی مدیریت صنعتی ۱۴ کارشناسی تکنولوژی مخابرات
۷ کارشناسی مدیریت بازرگانی ۱۵ کارشناسی مهندسی تکنولوژی هواپیما
۸ کارشناسی آمار ۱۶ کارشناسی مهندسی تکنولوژی الکترونیک

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه

-
 هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد - دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد -راهنمای جامع تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۸شرایط انصراف از دانشگاه آزاد - شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد -

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

 بازار کار رشته دندانپزشکی - آینده شغلی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته دندانپزشکی - آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

یکی از محبوب ترین رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی رشته دندانپزشکی است که داوطلبان بسیاری در آرزوی رسیدن به این رشته هستند ، و از دلایل انتخابی آن ها دستیابی به درآمد بالا خواهد بود . وظیفه دندانپزشکان تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان است و دندانپزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح و زیبایی تامین می کند. یک فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی علاوه بر داشتن مهارت بالا ، فن و تکنیک مورد نیاز برای درمان بیماری های دهان و دندان ، باید علم لازم برای این کار را داشته باشد و بر دروس دوره تحصیل تسلط داشته باشد ، در غیر این صورت با یک دندانساز تفاوتی نخواهد داشت چرا که تنها کار عملی روی دندان را فراگرفته است و از علم پزشکی بی بهره می باشد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، در رشته دندانپزشکی علاوه بر درمان بیماری های دهان و دندان به مواردی همچون حفظ زیبایی از طریق اقدامات ترمیمی و ارتودنسی نیز پرداخته می شود. بنابرین با توجه به پر طرفدار بودن رشته دندانپزشکی در جامعه امروز تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله در مورد مهارت ها ، بازار کار و درآمد دندانپزشکان توضیحات جامعی را در اختیار علاقه مندان به این رشته ارائه دهیم.

دانش و مهارت مورد نیاز دندانپزشکی

  • داشتن مهارت کافی و دانش مورد نیاز 
  • هماهنگی خوب چشم و دست
  • توانایی تمرکز بالا برای مدت طولانی
  • توان بدنی متناسب
  • مهارت ارتباطی خوب در مقابل بیماران جهت ارائه توضیحات مناسب و معرفی راه‌های درمان به بیمار
  • صبر و تحمل بالا
  • توانایی آرام کردن بیماران مضطرب
  • آشنایی کافی با زبان انگلیسی و داشتن اطلاعات کافی از آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین روشها در حوزه علم دندانپزشکی

فرصت های شغلی و بازار کار رشته دندانپزشکی

دندانپزشکان می توانند در بیمارستان ها ، کلینیک ها ، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی استخدام شوند. ولی اغلب دندانپزشکان مطب شخصی داشته و به طور مستقل کار می کنند. و یا در صورت علاقه مند بودن به مباحث علمی و آموزش ، داشتن تخصص (Ph.D) و بورد تخصصی دندانپزشکی می توانند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدریس کرده و در کنار آن به تحقیقات علمی نیز بپردازد. امروزه در کشور ایران نزدیک به ۱۲ هزار دندانپزشک وجود دارد و از سوی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده دندانپزشکی دولتی و خصوصی موجود در کشور بیش از ۱۰۰۰ دندانپزشک تربیت می کنند. حال سوال اینجاست که آیا برای این تعداد فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی فرصت‌های شغلی وجود دارد؟

در سال های اخیر تعداد دندانپزشکان به نسبت جمعیت کشور افزایش زیادی داشته است. به اندازه ای که در شهرهای بزرگ این عدد به میزان استاندارد جهانی رسیده است. به عبارتی فرصت های شغلی برای دندانپزشک در این شهرها بسیار محدود می باشد. البته در شهرهای کوچک اینطور نبوده و بازارکار خوبی برای دندانپزشکان وجود دارد. اما در کل طبق بررسی‌ ها و پیش‌بینی‌ های جوامع علمی خارج از ایران ، در سال ۲۰۳۰ میلادی بهداشت دهان و دندان مردم به اندازه‌ای خوب خواهد بود که دندانپزشکی عمومی به بخشی از پزشکی عمومی ادغام خواهد شد و رشته دندانپزشکی تنها جنبه تخصصی پیدا خواهد کرد.

 

مسائل و مشکلات حوزه دندانپزشکی چیست؟

  • افزایش بی رویه تعداد دندانپزشکان و کاهش فرصت های شغلی برای تعداد زیادی از آنها به خصوص در شهرهای بزرگ
  • در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی در معرض بیماری های عفونی ، ایدز و هپاتیت خواهند بود.
  • به دلیل داشتن کار فیزیکی زیاد امکان دارد به بیماری های جسمی مانند آرتروز گردن و مشکلات ستون فقرات و مشکلات چشمی نیز دچار گردند.
  • عدم پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی برای بیماران ، که منجر به کاهش مراجعه آنها به جز در شرایط اضطراری شده است.

حدود درآمد دندانپزشکان

درآمد دندانپزشک با توجه به محل و شرایط کار آن ها متفاوت است. پزشکانی که در کلینیک های خصوصی کار می کنند ، درآمد بالاتری دارند. در کلینیک ها معمولا روال کار بدین صورت است که دندانپزشک یک حقوق ثابت دریافت کرده و به ازای هر بیمار نیز درصدی به عنوان حق العمل می گیرند. دندانپزشکان مستقل که دارای مطب شخصی هستند ، با توجه به برخی عوامل از جمله مهارت و تخصص ، میزان فعالیت و …، درآمدهای متفاوتی دارند. البته معمولا یک دندانپزشک خوب در مطب شخصی درآمد بالاتری نسبت به کار در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی دارد.

در کنار این موارد باید توجه داشت که هزینه تاسیس و راه اندازی مطب دندانپزشکی که شامل هزینه های خرید تجهیزات ، وسایل و مواد دندانپزشکی و علاوه بر این خرید یا اجاره مکانی مناسب برای مطب می باشد ، نسبتا بالا است. اما در صورت موفقیت و داشتن تعداد زیاد بیماران ، این هزینه ها در مدت نه چندان زیادی جبران شده و به سود دهی می رسد. به دلیل بازارکار خوب دندانپزشکی در بسیاری از کشورهای دنیا ، دندانپزشکان درآمد های خوبی نیز دارند. به طور کلی درآمد آنها از درآمد متوسط جامعه شان بیشتر است.

ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته دندانپزشکی چگونه است؟

امکان ادامه تحصیل تا مقطع فوق دکترا در رشته‌های مختلف دندانپزشکی در ایران وجود دارد. دندانپزشکی که در یک رشته تخصصی خاص ادامه تحصیل داده باشد (پس از اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی) عنوان «متخصص» حتما زیر اسم او و قبل از گرایش مورد نظر ذکر می شود. در جدول زیر عنوان گرایش های مقطع فوق دکتری را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان گرد آوری نموده ایم:

گرایش های فوق دکتری رشته دندانپزشکی

پاتولوژی فک و دهان و صورت (آسیب شناسی)

اندودنتیکس (تخصص درمان ریشه دندان)

پریودنتیکس (تخصص بیماریهای لثه و بافتهای نگه دارنده دندان)

ارتودنتیکس (متخصص ارتودنسی)

دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

 

به عنوان سخن آخر لازم می دانیم که اشاره کنیم شغل دندانپزشکی علاوه بر مزایای زیادی همچون درآمد مناسب ، منزلت اجتماعی و… دارای مشکلات و سختی های فراوانی نیز می باشد. برای دست یابی به آینده ای روشن باید مشکلات زیادی را پشت سرگذاشت. بنابراین نیاز است که ضمن در نظر گرفتن شرایط ، علایق و استعداد ها ، رشته ی دانشگاهی خود را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید در رابطه با آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری ، بازار کار رشته اتاق عمل و … نیز با کارشناسان مرکز الو مشاوره تماس بگیرید و از اطلاعات کافی بهرمند شوید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته دندانپزشکی - آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:بازار کار رشته دندانپزشکی – آینده شغلی


- آینده شغلی و بازار کار رشته آموزش ابتدایی - بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی - بازار کار رشته دندانپزشکی – آینده شغلی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی صنایع - آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی - آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته رادیولوژی-آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

رادیولوژی رشته ای از شاخه های علم پزشکی است که از انرژی اشعه ای در تشخیص بیماری ها استفاده می نماید و به مطالعه و به کارگیری فناوری تصویر برداری توسط تابش و اشعه ایکس می پردازد. پرتوشناسی انواع مختلفی دارد که از بین آنها می توان به رادیوگرافی ساده ، آنژیوگرافی ، سی تی اسکن ، ام آر آی و … اشاره کرد. علم رادیولوژی در سالهای گذشته به سرعت پیشرفت کرده و به پزشکان امکان تشخیص بیماری ها و نشان دادن اجزای درون بدن را داده است برای اینکه بتوان از آن استفاده کرد نیاز به تخصص در این زمینه وجود دارد که باید در رشته تکنولوژی پرتوشناسی آموزش ها به افراد متخصص داده شود. علاقه مندان برای ورود به این شغل باید حداقل مدرک دانشگاهی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی را داشته و در صورت علاقه می توانند تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مرتبط نیز ادامه تحصیل دهند. بنابراین با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در زمینه وظایف و بازار کار رشته رادیولوژی برای شما علاقه مندان عزیز ارائه دهیم.

وظایف کارشناسان رادیولوژی چیست؟

  • تنظیم و نگهداری از تجهیزات و دستگاههای رادیوگرافی
  • تزریق ماده حاجب به بیمار در صورت لزوم تحت نظارت پزشک
  • عکسبرداری دقیق از نقاط بدن مطابق با دستورات پزشک بیمار
  • آماده کردن بیماران شامل گرفتن تاریخچه پزشکی و توضیح در مورد نحوه کار به آنها
  • مراقبت از بیماران در مقابل اشعه با قرار دادن محافظ روی نقاطی از بدن که از آنها عکسبرداری نمی شود.
  • قراردادن بیماران و تجهیزات در مکان مناسب به منظور عکسبرداری صحیح
  • استفاده از تجهیزات کامپیوتری برای انجام عکسبرداری
  • بررسی کیفیت عکس ها برای تعیین اینکه آیا نیاز به عکسبرداری مجدد است یا خیر
  • نگهداری از سوابق بیماران

بازار کار و فرصت های شغلی رشته رادیولوژی

 رشته رادیولوژی از لحاظ بازار کار و فرصت های شغلی در وضعیت مناسبی قرار دارد و بیمارستان های دولتی ، خصوصی و یا مراکز تصویربرداری خصوصی در صورت نیاز از کارشناسان این رشته برای همکاری استقبال می کنند. تکنسین رادیولوژی می تواند علاوه بر بیمارستان ها و کلینیک ها در مراکز تصویربرداری (رادیو لوژی‌ ، ایزوتوپ ‌، سی‌ تی‌ اسکن ‌، MRI استخدام شود. فارغ‌ التحصیلان‌ دوره‌ کارشناسی‌ این‌ رشته‌ با توجه‌ به‌ آموزش‌ روشهای‌ پیشرفته‌ و تخصصی‌ قادرند با همکاری‌ متخصص‌ رادیولوژی‌ (پزشک رادیولوژیست) امور تخصصی‌ رادیولوژی‌ را انجام‌ دهند. همچنین‌ قادرند در بخشهای‌ رادیوتراپی‌ و پزشکی‌ هسته‌ای‌ نیز خدمات‌ درمانی‌ و تشخیصی‌ را زیر نظر متخصص‌ ارائه‌ دهند و یا در صورت داشتن تجربه و سرمایه لازم با همکاری متخصص رادیولوژی ، می توانند مرکز رادیولوژی یا تصویربرداری پزشکی نیز تاسیس نمایند.

 

مهارت ها و دانش مورد نیاز:

  • داشتن علاقه و دانش در زمینه های بیولوژی ، آناتومی ، پزشکی و فیزیک
  • دقت زیاد و توجه به جزئیات
  • به روز بودن و آگاهی از جدید ترین روش ها و تکنولوژی ها
  • توانایی استفاده درست از تجهیزات و دستگاههای رادیوگرافی
  • مهارت های ارتباطی خوب به خصوص نسبت به بیماران مختلف
  • داشتن حس مهربانی و همدلی نسبت به بیماران

با توجه به وظایف و مهارت هایی که گفته شد افرادی که می خواهند وارد بازار کار این رشته شوند علاوه بر این که باید مسئولیت پذیر باشند باید به تکنولوژی نیز علاقه داشته باشند. این رشته در مقایسه با سایر رشته های علوم پزشکی فاکتوری به نام اشعه دارد که باعث شده به دلیل عوارضی که ممکن است در طولانی مدت داشته باشد جزو مشاغل سخت محسوب شود. در ضمن از آنجایی که تماس با بیمار در رادیولوژی کمتر از سایر رشته هاست ، می تواند  رشته ای مناسب برای خانم ها  باشد.

وضعیت ادامه تحصیل رشته رادیولوژی چگونه است؟

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی تشخیصی قادر خواهند بود پس از فارغ التحصیلی نسبت به ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نمایند. پذیرش در رشته تکنولوژی پرتوشناسی در دانشگاه‌های دولتی روزانه ، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان صورت می ‌گیرد. رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد را برای آشنایی بیشتر علاقه مندان در جدول زیر جمع آوری نموده ایم:

رشته های مقطع کارشناسی ارشد رشته رادیولوژی (تکنولوژی پرتوشناسی)

رشته مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) رشته مهندسی پزشکی (زیست مواد) رشته اپیدمیولوژی رشته ارزیابی فناوری سلامت رشته اقتصاد بهداشت رشته انفورماتیک پزشکی رشته آمار زیستی
رشته رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی رشته فناوری اطلاعات سلامت رشته علوم تشریحی رشته فیزیک پزشکی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی رشته نانوتکنولوژی پزشکی
رشته زیست فناوری پزشکی رشته رفاه اجتماعی تاریخ علوم پزشکی آموزش پزشکی ژورنالیسم پزشکی فناوری تصویربرداری پزشکی  تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی
مدیریت برنامه ریزی الکترونیکی در علوم پزشکی

  به عنوان  سخن آخر به تمامی کسانی که علاقه مند به ورود در این رشته هستند توصیه می کنیم با اطمینان از این که کلاس کاری عالی ، دردسر ، مسئولیت کم و درآمد قابل قبولی دارد می توانند این رشته را انتخاب کنند. این را بدانید برای کسانی که سواد کافی داشته باشند و صرفا صاحب یک مدرک نباشند در هر رشته ای همیشه کار هست و رادیولوژی هم از این قاعده مستثنی نیست. در صورت علاقه به بازار کار رشته اتاق عمل و یا بازار کار رشته فیریوتراپی میتوانید با مشاوران با تجربه مرکز الو مشاوره نیز در تماس باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته رادیولوژی-آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:بازار کار رشته رادیولوژی-آینده شغلی

وضعیت بازار کار رشته دامپزشکی - آینده شغلی و بازار کار رشته آموزش ابتدایی - بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی - بازار کار رشته دندانپزشکی – آینده شغلی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی صنایع - آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی - آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی - 

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته بینایی سنجی-آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

بینایی‌سنجی یا اپتومتری‏ آزمایش چشم و ساختارهای مربوط به آن است برای کشف اختلالات بینایی و تجویز عدسی‌های مناسب یا دیگر وسایل کمک‌کننده به بینایی یا تمرین‌های چشمی برای جبران کاستی‌های دید. علم بینایی‌سنجی با دو شاخه اصلی چشم پزشکی و بینایی سنجی (اپتومتری) وظیفه حفظ و نگهداری سلامت و بهداشت عضو حساس بینایی را بر عهده دارد و با کمک ابزارها و دستگاه های موجود به بررسی و شناسایی مشکلات بینایی افراد می پردازد. پس از تشخیص نوع و میزان مشکلات بینایی مراجعان ، از طریق تجویز وسایل کمک بینایی مانند عینک ،‌ لنزهای تماسی و انجام یکسری تمرینات و ورزش های چشمی و دادن توصیه ها و دستورات بهداشتی لازم به کارایی بیشتر سیستم بینایی آنها کمک می نماید. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی درباره وظایف ، دانش و مهارت مورد نیاز ، تحصیلات و بازار کار  رشته بینایی سنجی را برای علاقه مندان به این رشته ارائه خواهیم داد.

فرصت های شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی

فارغ التحصیل رشته بینایی سنجی می تواند در بیمارستان ها ، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی مشغول به کار شود. او می تواند در حوزه بهداشت چشم و مشکلات بینایی به انواع سازمان های آموزشی ، خدماتی ، صنعتی و نظامی مشاوره داده و با آنها همکاری کند. و در صورت داشتن شرایط لازم می تواند با اخذ مجوزهای لازم دفتر کار شخصی راه اندازی کند. همچنین بینایی سنج می تواند به ساخت و فروش عینک های طبی نیز بپردازد که برای این کار هم باید مجوزهای لازم را بگیرد.  بینایی سنج هایی که دارای مدارک تحصیلی عالی هستند هم می توانند در صورت علاقه به حوزه آموزش و پژوهش ، وارد سیستم آموزش عالی کشور شده و در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مشغول به کار شوند. در مجموع با توجه به وجود نیاز همیشگی جامعه به بینایی سنج ها در رفع اختلالات بینایی و روند افزایشی شناخت و آگاهی مردم با این متخصصان ، پیش بینی می شود آینده شغلی مناسبی پیش روی آنها در کشور باشد. لیکن برای موفقیت بیشتر در زمینه بازار کار رشته بینایی سنجی ، نیازمند داشتن مهارت و دانش لازم خواهند بود که برخی از این مهارت ها شامل موارد زیر می باشد:

  1. داشتن علاقه و دانش کافی در حوزه بینایی سنجی
  2. داشتن علاقه برای کمک به بهبود سلامت دیگران
  3. دقت زیاد و توجه به جزئیات
  4. آشنایی با آخرین پیشرفت های علمی (روش ها، ابزارها و تجهیزات) در بینایی سنجی و استفاده از آنها در صورت امکان
  5. داشتن تمرکز کافی
  6. مهارت های ارتباطی مناسب
  7. داشتن صبر و حوصله زیاد و ارائه توضیحات لازم به مراجعان
  8. توان آرامش دادن به مراجعان به خصوص کودکان

وظایف بینایی سنج چیست؟

  • بررسی نارسایی های بینایی مراجعان
  • اندازه گیری میدان بینایی
  • انجام آزمایش های تشخیصی برخی از بیماری های چشم از جمله آب مروارید، آب سیاه و … و ارجاع بیماران به متخصص مربوطه
  • انجام آزمایش های ویژه از جمله سونوگرافی چشم یا مکان نگاری (توپوگرافی)
  • تشخیص اختلالات حرکتی چشم مانند لوچی و ارائه تمرینات لازم برای درمان غیرجراحی آنها
  • ارائه تمرینات ویژه و ورزش های ارتوپتیک جهت بهبود بینایی
  • ارزیابی بینایی از نظر تشخیص رنگ، بعد و …
  • بینایی درمانی به روش های غیردارویی
  • استفاده از وسایل کمک بینایی برای درمان افراد کم بینا
  • بررسی، تعیین نمره و تجویز عینک یا لنز طبی
  • ساخت و فروش عینک های طبی

اپتومتریست به چه کسی گفته می شود؟

اپتومتریست به عنوان یکی از مراقبین اولیه بهداشت با کمک ابزارها و دستگاه های موجود به بررسی و شناسایی مشکلات بینایی افراد می پردازد. پس از تشخیص نوع و میزان مشکلات بینایی مراجعان ، از طریق تجویز وسایل کمک بینایی مانند عینک ،‌ لنزهای تماسی و انجام یک سری تمرینات و ورزش های چشمی و دادن توصیه ها و دستورات بهداشتی لازم (درمان های غیر داروئی وغیر جراحی لازم) به کارایی بیشتر سیستم بینایی آن ها کمک می نماید. علاوه بر این اپتومتریست طی معاینات دقیق چشمی در صورت وجود هر گونه اختلال یا بیماری که نیازمند درمان طبی باشد ، بیماران را به سایر پزشکان مانند چشم پزشک ، متخصصین مغز و اعصاب ، داخلی و … ارجاع می دهد. همچنین اپتومتریست قادر است عینک طبی را که تجویز می کند ، با رعایت اصول علمی ساخته و ارائه نماید.

ادامه تحصیل در رشته بینایی سنجی

امکان تحصیل در رشته بینایی سنجی در ایران در مقاطع کارشناسی‌ ، کارشناسی‌ ارشد و دکتری امکان پذیر است. اما توجه داشته باشید که این رشته در مقطع کارشناسی گرایش خاصی ندارد و به صورت عمومی ارائه می شود. اما فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های عنوان شده در جدول زیر ادامه تحصیل دهند:

رشته های مقطع کارشناسی ارشد بینایی سنجی

رشته بینایی سنجی رشته مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) رشته مهندسی پزشکی (زیست مواد) رشته اپیدمیولوژی رشته ارزیابی فناوری سلامت رشته اقتصاد بهداشت
رشته انفورماتیک پزشکی رشته آمار زیستی رشته سلامت سالمندی رشته علوم تشریحی رشته فناوری اطلاعات سلامت رشته فیزیولوژی
رشته فیزیک پزشکی رشته مدیریت توانبخشی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی رشته نانوتکنولوژی پزشکی رشته زیست فناوری پزشکی
رشته رفاه اجتماعی تاریخ علوم پزشکی آموزش پزشکی ژورنالیسم پزشکی تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی

چنانچه مایل به کسب اطلاعات در زمینه بازار کار رشته اتاق عمل ، آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری و … می توانید با مرکز الو مشاوره تماس بگیرید و سوالات خود را با کارشناسان مجرب ما در میان بگذارید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته بینایی سنجی-آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:بازار کار رشته بینایی سنجی-آینده شغلی

بازار کار مهندسی معدن - بازار کار رشته بیو تکنولوژی - بازار کار رشته مهندسی شیمی - بازار کار رشته اتاق عمل بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر - بازار کار رشته معماری - بازار کار رشته حقوق - بازار کار رشته روانشناسی -  وضعیت بازار کار رشته حقوق - آینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی -

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

مدارک ثبت نام آزمون وکالت

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک ثبت نام آزمون وکالت

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

آزمون وکالت آزمونی است جهت اخذ پروانه وکالت می باشد که فارغ التحصیلان رشته های حقوق و فقه و حقوق اسلامی در صورت دارا بودن شرایط می توانند در آزمون شرکت نمایند و پس از گذراندن دوره کارآموزی ، پروانه پایه یک دادگستری خود را دریافت نمایند.

در سال های گذشته ثبت نام آزمون وکالت در سایت کانون وکلای دادگستری ایران انجام می گرفت اما بنا به دلایلی از سال گذشته (۹۷) سازمان سنجش آموزش کشور ، مسئولیت ثبت نام این آزمون را برعهده گرفته است. ثبت نام آزمون وکالت در سال جاری از تاریخ ۷ الی ۱۷ مهرماه می باشد.

برای آگاهی از شرایط و ضوابط شرکت در آزمون وکالت می توانید با مشاوران ما در مرکز الومشاوره تماس حاصل فرمایید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون وکالت ۹۸

داوطلبان برای انجام ثبت نام آزمون وکالت می بایست به سایت رسمی سازمان سنجش مراجعه نمایند و سپس با انتخاب گزینه  “سایر آزمون های استخدامی  ” به لینک ثبت نام دسترسی یابند.اما قبل از انجام ثبت نام داوطلبان می بایست نسبت به ارسال و بارگذاری مدارک ثبت نام که شامل مواردزیر است اقدام نمایند:

  • اسکن عکس پرسنلی ۴*۳
  • اسکن تصویر مدرک تحصیلی کارشناسی
  • اسکن مدرک کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته
  • اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای شرکت کنندگان مذکور
  • اسکن مدارک معلولیت دریافت شده از سازمان بهزیستی (آن دسته از متقاضیان که دارای معلولیت می باشند می توانند جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون ، گواهی معلولیت و مجوز استفاده از منشی که از سازمان بهزیستی کشور برایشان صادر شده است را در قسمت مربوطه در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند)

نکات مهم

تصاویر اسکن شده می بایست بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت JPG باشد.

 دارندگان معافیت‌های تحصیلی، مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

متقاضیان می بایست از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند.

مدارک ثبت نام کارآموزی پذرفته شدگان

مدارک لازم جهت احراز هویت طی مراجعه حضوری:

  1. اصل شناسنامه
  2. اصل مدرک تحصیلی یا گواهینامه موقت فراغت از تحصیل
  3. اصل کارت ملی
  4. اصل کارت پایان خدمت وظیفه عمومی برای آقایان
  5. عکس پرسنلی اداری تمام رخ ۳ قطعه (۴*۳)
  6. ارائه اصل مدرک تأیید شده رزمندگان و ایثار گران از مراجع ذیربط (این قسمت اختصاص به سهمیه رزمندگان و ایثار گران دارد)
  7. فیش واریز مبلغ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال صرفاً به منظور تشکیل پرونده

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک ثبت نام آزمون وکالت

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:مدارک ثبت نام آزمون وکالت

منابع آزمون وکالت - ثبت نام آزمون وکالت - هزینه ثبت نام آزمون وکالت ۹۸ - زمان ثبت نام آزمون وکالت - سایت ثبت نام آزمون وکالت - مدارک ثبت نام آزمون وکالت - 

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

ثبت نام آزمون YOS

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام آزمون YOS

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

آزمون یوس آزمونی است که کشور ترکیه همه ساله جهت سنجش سطح علمی متقاضیان خارجی برگزار می کند. تا سال ۲۰۱۰ این آزمون در کشور ترکیه به صورت سراسری برگزار می شده است و موسسه خاصی به طور مستقل مسئول برگزاری این آزمون نبود اما پس از سال ۲۰۱۰ تا کنون این آزمون در تمامی دانشگاه های ترکیه و به صورت مجزا برگزار می شود. قبولی در این آزمون امکان تحصیل در رشته های دکتری حرفه ای (پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ) را برای داوطلبان فراهم می کند.

تحت این شرایط چنانچه متقاضیان علاقه مند به تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه می بایست در آزمون یوس آن دانشگاه شرکت کرده و در صورت قبولی ، به ادامه تحصیل در دانشگاه بپردازند.در ابن مقاله به طور کامل به “موضوع “ثبت نام آزمون YOS “ خواهیم پرداخت

پس از مطالعه مطلب و در صورت وجود ابهام می توانید با مشاوران مرکز الومشاوره تماس حاصل فرمایید.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون یوس ( YÖS )

ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه مورد نظر می باشد به این صورت که داوطلبان برای آگاهی از زمان دقیق ثبت نام می بایست به سایت دانشگاه مراجعه کرده و در زمان مقرر اقدام به ثبت نام نمایند.

به طور کلی زمان ثبت نام آزمون یوس از بهمن ماه هرسال آغاز و تا اوایل فروردین ماه ادامه خواهد داشت لذا داوطلبانی که دارای شرایط ثبت نام این آزمون باشند می توانند در آژمون شرکت نمایند.

مراحل ثبت نام در این آزمون به قرار زیر است:

  1. وارد شدن به سایت دانشگاه مورد نظر
  2. تکمیل فرم ثبت نام موجود بر روی سایت 
  3. اسکن و بارگذاری صفحه اول گذرنامه
  4. کلیک بر روی گزینه ” send “  و ارسال مدارک و فرم های خود (توجه داشته باشید که پس از ارسال ، ایمیل تایید برای شما ارسال خواهد شد.)
  5. پس از تایید ایمیل ، حساب کاربری شما در سایت دانشگاه فعال خواهد شد.(برای ورود های بعدی به سایت نیاز به نام کاربری و کلمه عبور دارید که باید آن را مشخص کنید.)
  6. در نهایت مجددا یک ایمیل تایید برای شما ارسال می شود که پس از دریافت آن می توانید ثبت نام خود را در آزمون YOS آغاز کنید.
  7. پس از دریافت ایمیل تایید و تکمیل فرآیند پیش ثبت نام ، یک ایمیل حاوی مراحل ثبت نام دریافت خواهید کرد.
  8. وارد شدن به سایت دانشگاه مورد نظر و کلیک بر روی قسمت ” Aday Sistemi “ 
  9. بارگذاری مدارک
  10. تکمیل فرم ثبت نامی (حتما شهر مورد نظر را برای آزمون مشخص نمایید)
  11.  پرداخت” هزینه آزمون “
  12. پس از واریز وجه ثبت نام یک پیام حاوی ” تاییدیه پرداخت “ دریافت خواهید کرد.

شرایط ثبت نام آزمون ( YÖS )

  1. متقاضیان فارغ التحصیل در مقطع دیپلم هر یک از گروه های آزمایشی ۵ گانه باشند.
  2. آزمون یوس فقط اختصاص به متقاضیان خارجی که علاقه مند به ادامه تحصیل در کشور ترکیه هستند ، دارد و داوطلبان تبعه کشور ترکیه نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند.
  3. اتباع ترکیه تنها در صورتی می توانند در این آزمون شرکت نمایند که یا دوره دبیرستان خود را در کشورهای خارج گذرانده باشند و یا اینکه از تابعیت کشور ترکیه خارج شده باشند که در این صورت می بایست مدارک لازم مبنی بر خروج از تابعیت این کشور را ارائه دهند.
  4. شرکت در این آزمون هیچ گونه محدودیت سنی ای ندارد و داوطلبان در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

مدارک مورد نیاز  ثبت نام آزمون یوس ( YÖS )

مدارک ارسال شده در زمان ثبت نام برای دانشگاه موردنظر همگی باید ترجمه شده از روی نسخه اصلی باشند

مدارک ثبت نام

عکس ۴*۳
اصل و ترجمه پیش دانشگاهی
اصل و ترجمه رسمی دیپلم سه ساله دبیرستان و یا دیپلم چهار ساله
اصل و ترجمه پاسپورت ، گذرنامه و یا کارت ملی متقاضی
تکمیل فرم ثبت نامی و پرداخت هزینه آزمون

هزینه ثبت نام آزمون YOS

هزینه ثبت نام در این آزمون در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد و داوطلبان برای اطلاع از هزینه دقیق می بایست به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند اما به طور معمول شرکت در این آزمون ملزم به پرداخت هزینه ای بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ لیر می باشد.

محتوای آزمون یوس ( YÖS )

دفترچه های آزمون یوس به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود و داوطلبان شرکت کننده در این آزمون می بایست نسبت به مشخص کردن زبان امتحانی خود ، در فرم ثبت نامی اقدام نمایند.

به طور کلی سوالات ان آزمون از دو بخس کلی تشکیل شده است 

بخش اول آزمون که شامل سوالات هوش ، استعداد تحصیلی ، ریاضی و هندسه می باشد و این قسمت بسیار حائز اهمیت است و مبنای اصلی برای پذیرش داوطلبان در دانشگاه می باشد .سوالات این آزمون به صورت تستی می باشد و سوالات دارای پاسخ های ۵ گزینه ای هستند.

بخش دوم آزمون که شامل سوالاتی مربوط به تعیین سطح دانش زبانی داوطلبان می باشد و تنها داوطلبانی می توانند در قسمت دوم آزمون شرکت کنند که در آزمون ریاضی و هندسه پذیرفته شده باشند.

نکته : لازم به ذکر است که داوطلبانی که حد نصاب نمره قبولی در این آزمون را نیز کسب کنند می توانند مستقیما وارد دانشگاه مورد نظر شوند. و اما داوطلبانی که در آزمون ریاضی و هندسه پذیرفته شوند اما در آزمون زبان نمره لازم را کسب نکنند می بایست در یک دوره ۶ ماهه زبان شرکت نمایند.

نکته : آزمون دارای نمره منفی می باشد.

محل برگزاری آزمون ( YÖS )

برخی از آزمون های یوس در ایران برگزار می شود و برخی دیگر نه در این صورت داوطلبان برای شرکت در آزمون باید به دانشگاه مورد نظر سفر کنند . این مسئله ممکن است برای بسیاری از داوطلبان حائز اهمیت باشد که در صورت وجود حوزه امتحانی در ایران ،در آزمون این دسته از دانشگاه ها شرکت کنند.

دانشگاه

زمان ثبت نام

زمان برگزاری

حوزه برگزاری در ایران

دانشگاه استانبول ۶ آذرماه ۹۷ الی ۳ فروردین ماه ۹۸ ۸ اردیبهشت ماه ۹۸ ندارد
دانشگاه آنکارا بهمن ماه ۹۷ الی فروردین ماه ۹۸ ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۸ ندارد
دانشگاه آتاتورک (ارزروم) تا ۱۲ فروردین ماه ۹۸ ۸ اردیبهشت ماه ۹۸ دارد
دانشگاه لقمان حکیم از دی ماه یا بهمن ماه ۹۷ الی  ۱۸ خردادماه ۱ تیرماه ۹۸ دارد
دانشگاه آک دنیز (آنتالیا) دی ماه ۹۷ الی فروردین ماه ۹۸ ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۸ ندارد
دانشگاه عدنان مندرس ۱۲ اردیبهشت ماه الی ۱۰ خردادماه ۹۸ ۱ تیرماه ۹۸ *
دانشگاه آنادولی ۱۹ فروردین ماه الی ۱۳ خردادماه ۹۸ ۲ تیرماه ۹۸ ندارد
دانشگاه باشکنت ۱۲ دی ماه ۹۷ الی ۳۰ مردادماه ۹۸

آخرین آزمون آن ۵ شهریور ۹۸

 

(به دفعات اقدام به برگزاری آزمون می کند. )

ندارد
دانشگاه اینونو ۱۰ اسفندماه ۹۷ الی ۲۴ فروردین ماه ۹۸ ۸ اردیبهشت ماه ۹۸ دارد
دانشگاه کارادنیز تکنیک ۱۲ دی ماه ۹۷ الی ۱۲ فروردین ماه ۹۸ ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۸ دارد
دانشگاه دوکوز ایلول ۲۶ فروردین الی ۲۰ اردیبهشت ۹۸ ۱۲ خردادماه ۹۸ *
اتحاد دانشگاه های قفقاز ۱۲ فروردین ماه الی ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۸ ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۸ دارد
دانشگاه ارجییس ۱۵ بهمن ماه ۹۷ الی ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۸ ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸ ندارد
دانشگاه آتاتورک (ارزروم) تا ۱۲ فروردین ماه ۹۸ ۸ اردیبهشت ماه ۹۸ دارد
دانشگاه چوکوراوا (آدانا) ۲۵ دی ماه ۹۷ الی ۵ فروردین ۹۸ ۷ اردیبهشت ماه ۹۸ ندارد

دانشگاه اولوداغ

۱۲ بهمن تا ۲۶ فروردین ۱۵ اردیبهشت *

دانشگاه سلجوق

۱۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ۲۲ اردیبهشت *

چنانچه علاقه مند به ادامه تحصیل در ترکیه هستید لازم است بدانید که می توانید در آزمون SAT ترکیه نیز شرکت کنید. از آنجایی که سوالات ریاضی و هندسه اس ای تی به مراتب آسان تر از یوس است ، به همین خاطر امتحان سات مسیر هموارتری برای رسیدن به دانشگاه می باشد. برای آگاهی از ثبت نام  اس ای تی می توانید بر روی لینک موردنظر کلیک نمایید. 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام آزمون YOS

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:ثبت نام آزمون YOS

آزمون آیلتس - مشاوره آزمون تافل - مشاوره تافل - ثبت نام آزمون SAT - ثبت نام آزمون تولیمو - مشاوره ثبت نام آزمون های زبان - 

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

برنامه ریزی درسی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی درسی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

برای موفقیت در انجام همه امور به ویژه امور درسی و تحصیلی طرح یک برنامه ریزی اهمیت ویژه ای دارد و موجب پیشرفت امور خواهد شد واحتمال اینکه آن امر به نحو احسن انجام شود را افزایش می دهد . برنامه ریزی درسی تابعی است که متغیر های زیادی در تنظیم و اجرای آن دخالت دارند که از جمله آن ها می توان به مواردی هم چون تعهد به برنامه ، فراهم بودن شرایط و امکانات در پیش رفتن برنامه ریزی درسی ، طرح یک برنامه ریزی اصولی و در نظر گرفتن شرایط غیر منتظره اشاره داشت.

تدوین یک برنامه ریزی درسی ملزم به در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای موثر در امر برنامه ریزی می باشد که در ادامه مطلب به تمامی این موارد اشاره شده است.برای آگاهی از این موراد مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

اصول برنامه ریزی درسی

  • منحصر به فرد بودن

یکی از اصل های بسیار مهم این است که نمی توان یک نسخه را برای تمامی داوطلبان پیچید و برنامه ریزی مسئله ای کاملا فردی است و با توجه به تعداد ساعتهایی که به مطالعه اختصاص می دهید و همچنین براساس وضعیت تاهل و تجرد ، شاغل و یا شاغل نبودن متفاوت می باشد.

برای تدوین و طراحی یک برنامه ، داوطلب می بایست در ابتدا تعداد ساعتهایی که فکر می کند می تواند به مطالعه اختصاص دهد را یادداشت کند و سپس این ساعت ها (مثلا ۸ ساعت ) را به تعدادی ساعت هایی مشخص ( یک ونیم ساعت ) تقسیم کند و سپس در هر زمان یکی از دروس را مطالعه نمایند.

برای نمونه در زیر دو نوع جدول برنامه ریزی برای افراد شاغل و یا تمام وقت طراحی شده است:

برنامه ریزی داوطلبان تمام وقت

روز / ساعت

۸-۹/۳۰

۹/۳۰-۱۰

۱۰-۱۱/۳۰

۱۱/۳۰-۱۲

۱۲-۱۳/۳۰

۱۳/۳۰-۱۵/۳۰

شنبه   استراحت   استراحت   تایم ناهار
یک شنبه    استراحت   استراحت   تایم ناهار
دوشنبه   استراحت   استراحت   تایم ناهار
سه شنبه    استراحت   استراحت   تایم ناهار
چهارشنبه   استراحت   استراحت   تایم ناهار
پنج شنبه    استراحت   استراحت   تایم ناهار
جمعه تفریح و گردش درصورتی که طبق برنامه پیش رفته اید.

 

برنامه ریزی داوطلبان تمام وقت

روز / ساعت ۱۵/۳۰-۱۷/۳۰ ۱۷/۳۰-۱۸ ۱۸-۱۹/۳۰ ۱۹/۳۰-۲۰ ۲۰-۲۲
شنبه   استراحت   استراحت  
یک شنبه   استراحت   استراحت  
دوشنبه   استراحت   استراحت  
سه شنبه   استراحت   استراحت  
چهارشنبه   استراحت   استراحت  
پنج شنبه   استراحت   استراحت  
جمعه تفریح و گردش درصورتی که طبق برنامه پیش رفته اید.

 

برنامه ریزی داوطلبان در حال تحصیل

روز / ساعت ۱۵/۳۰-۱۷ ۱۷-۱۸/۳۰ ۱۸/۳۰-۲۰ ۲۰-۲۱ ۲۱-۲۲/۳۰ ۲۲/۳۰-۲۴
شنبه       استراحت    
یک شنبه       استراحت    
دوشنبه       استراحت    
سه شنبه       استراحت    
چهارشنبه       استراحت    
پنج شنبه       استراحت    
جمعه  

مرور و تست زنی

  • داشتن یک نظم مشخص

منظور از داشتن نظم مشخص ، این است که داوطلب یک برنامه هفتگی را طراحی کند اما  آنرا تا زمان آزمون ادامه دهد. البته این را نیز لازم است که بگوییم گاهی اوقات ممکن است که داوطلب به دلیل برخی مسائل نتواند طبق این برنامه پیش برود و روزهایی را از برنامه خود عقب بماند که کاملا طبیعی است و در صورتی که برنامه داوطلب منعطف باشد و از قبل به این مسائل فکر کرده باشد می تواند این مشکل را به راحتی حل کند.

یکی از فواید داشتن برنامه ای روتین این است که فرد پس از گذشت مدتی با تمامی نقاط قوت و نقاط ضعف برنامه آشنا شده و به مرور سعی در رفع نواقص می کند و در نهایت بهترین برنامه را که مختص به شرایط خود می باشد طراحی کرده است.

برای داشتن یک برنامه ریزی اصولی می توانید با برنامه ریزان ما در مرکز الومشاوره تماس حاصل فرمایید.

  • آگاهی از تکنیک های مطالعه

روش مطالعه برای دروس حفظی

برای مطالعه دروس حفظی می توانید از روش های مختلف مانند فلش کارت ها ، جعبه لایتنر ، خلاصه برداری خوشه ای استفاده کند اما با همه این روش ها باید گفت که رمز موفقیت در دروس حفظی مرور است و مرور.

  1. خواندن به همراه نوشتن 
  2.  هایلایت کردن نکات مهم
  3. حاشیه نویسی
  4. خلاصه نویسی
  5. کلید برداری
روش مطالعه برای دروس محاسباتی

در دروس مفهومی فقط صرف حفظ کردن فرمول ها باعث حل مسائل محاسباتی نمی شود بلکه برای این کار حتما باید به فهم عمیق از مسائل رسیده باشد.به این صورت که در ابتدا باید مباحث پایه را به خوبی درک کرده باشید چرا که در حل مسائل قطعا به مباحث پایه برخورد خواهید کرد که به آن نیاز خواهید داشت.

  1. به مباحث پایه رجوع کنید
  2. درک کردن فرمول ها
  3. مرور فرمول ها
  • تنوع طلبی

یکی از توصیه های برنامه ریزان به دانش آموزان و دانشجویان جهت برنامه ریزی درسی این است که دروسی که در طول روز در برنامه قرار می کیرند حتما باید متنوع باشد زیرا این مسئله از یکنواختی و دلزدگی درسی جلوگیری می کند مسئله ای که موجب از پای در آوردن بسیاری از داوطلبان می شود.

برای نمونه برای برنامه ریزی کنکور ریاضی ، برنامه ریزی کنکور تجربی ،برنامه ریزی کنکور انسانی ، برنامه ریزی کنکور هنر ، دروس عمومی و تخصصی در هر روز باید وجود داشته باشند مسئله ای که موجب متنوع بودن این موضوع می شود.

  • ترتیب مطالعه دروس

یکی از سوالاتی که ممکن است که ذهن داوطلبان را در مسئله برنامه ریزی به خود مشغول کند این است که کدام دروس را در ابتدای صبح و کدام دروس را در شب هنگام باید خواند؟ در پاسخ به این سوال می بایست بگوییم که هیچ اصل مشخصی برای این موضوع وجود ندارد چه بسا هستند داوطلبانی که با خواندن دروس حفظی در ابتدای صبح انرژی لازم را دریافت می کنند و پس از آن با تمام توان به مطالعه دروس محاسباتی می پردازند اما دسته ای دیگر از داوطلبان هستند که اگر در ابتدای صبح دروس آسان را مطالعه کنند احساس می کنند که انرژیشان تحلیل می رود و برای خواندن دروس محساباتی آن چنان باید و شاید انرژی ندارند.

اما توصیه می کنیم که دروس محاسباتی در ابتدای صبح که بازدهی ذهن بالاست مطالعه شود و سپس دروس حفظی که انرژی کمتری از داوطلب می گیرند خوانده شود.

  •  در نظر داشتن خواب و استراحت کافی

نکته ای که بسیاری از داوطلبان می بایست به آن توجه بسیاری داشته باشند این است که برنامه ای که آن ها طراحی می کنند باید ساعت هایی که خواب و استراحت را پوشش می دهند کافی باشد. زیرا ذهنی که خسته باشد ذهنی کند است که قدرت یادگیری سریع مطالب را ندارد و سرعتش بسیار کند می باشد.

بسیار پیش آمده است که خصوصا در مسئله کنکور ، شنیده ایم که اگر می خواهید رتبه برتر شوید باید تمام وقت خود را به درس خواندن بگذرانید و این یک سال قید همه چیز را بزنید اما راستش را بخواهید حتی اگر با انرژی زیاد شروع کرده باشید این موضوع کم کم انسان را فرسوده می کند تا جایی که در روزهای پایانی و مانده به کنکور داوطلبان دیگر توان ادامه دادن را ندارند.

اهمیت برنامه ریزی درسی

برنامه ریزی درسی

برنامه ریزی درسی دارای فوایدی است که شامل موارد زیر است:

  • جمله جلوگیری از بی برنامگی 

زمانی که یک برنامه ریزی معین داشته باشیم سعی می کنیم که این برنامه در اولویت کارهایمان باشد و حتی شده از تمامی فعالیت های دیگر خود کم می کنیم تا به این برنامه ریزی برسیم. براساس ماتریس آیزنهاور امور به ۴ دسته ( امور فوری و مهم ، اموری فوری و غیر مهم ،   امور غیر فوری و مهم ، امور غیرفوری و کم اهمیت ) تقسیم می شوند .

آماده شدن برای کنکور جزء امور مهم اما غیر فوری است که داوطلب قرار است چند ماه بعد در این آزمون شرکت نماید و بسیار نیز انجام این کارها حائز اهمیت می باشندزیرا اغلب کارهایی که در زندگی ما ارزش واقعی و ماندگار ایجاد می‌کنند، در این دسته قرار می‌گیرند. 

برای نمونه اگر امروز به مطالعه جهت کنکور نپردازید در این لحظه‌ی مشخص، به شما آسیبی نمی‌رساند اما در بلندمدت، فرصت‌های بسیاری را از شما می‌گیرند و ممکن است بحران‌های متعددی را برایتان ایجاد کنند.

  • داشتن یک نقشه برای ادامه مسیر

داشتن یک نقشه برای ادامه راه بسیار مهم است و بدون آن مانند یک فرد بینایی خواهیم بود که در روز روشن راه خود را گم کرده است. اینکه ما برای یک مسئله به این مهمی ، هیچ برنامه ریزی ای نداشته باشیم باعث می شود که درس خواندن ما یک حالت نوسانی داشته باشد که دارای آهنگ مشخصی نباشد و همین مسئله موجب می شود که به نتیجه مطلوب نرسیم. 

  • داشتن هدف معین

بابرنامه بودن موجب مشخص شدن هدف می شود که همین امر باعث می شود فرد انگیزه لازم را برای رسیدن به هدف و صرف هرچه بیشتر انرژی برای رسیدن به هدف را داشته باشد.

داشتن هدف و فکر کردن به آن خیلی از سختی های راه را آسان می کند و باعث می شود که فرد انگیزه درونی لازم را برای ادامه راه کسب کند.

جلوگیری از هدر رفتن زمان

در صورتی که یک برنامه مشخص داشته باشیم تعداد ساعت هایی که به بطالت خواهد گذشت کاهش می باید و فرد بهترین استفاده را از زمان خود می کند.بی برنامه بودن موجب می شود که هر زمان که دلمان خواست هر درسی که حسش را داشتیم را مطالعه کنیم و در انتهای روز احساس کنیم که چقدر مطالعه داشتیم در حالی که عملا همچین چیزی نیست و فرد ممکن است اگر بخواهد مجموع ساعت هایی که مطالعه کرده نیز حتی از ۵ ساعت نیز تجاوز نکند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی درسی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:برنامه ریزی درسی

کنکور سراسری ریاضی - کنکور سراسری تجربی - برنامه ریزی کنکور انسانی  - رفع محرومیت کنکور سراسری - زمان اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ۹۸ - زیر گروه های رشته هنر - بهترین منابع کنکور - بودجه بندی کنکور تجربی نظام قدیم و نظام جدید - برنامه ریزی کنکور ۹۹ - برنامه ریزی کنکور تجربی

  • الو مشاوره
  • ۰
  • ۰

بهترین منابع کنکور

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین منابع کنکور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

هرساله بسیاری از داوطلبان برای موفقیت در کنکور سراسری شروع به مطالعه می نمایند اما براستی چرا عده ای از داوطلبان در کنکور موفق می شوند و حتی با رتبه خوب در یکی از دانشگاه ها ادامه تحصیل می دهند اما عده ای دیگر نه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علاوه بر عوامل هوشی ، ساعات مطالعه ، داشتن آرامش خاطر ،انتخاب بهترین منبع مطالعاتی در بین این فاکتورها از اهمیت بسیاری برخوردار است و می تواند نقش موثری در قبولی در کنکور را برای داوطلبان ایفا کند.

در ادامه مجموعه کمک آموزشی های برتر را ذکر کرده ایم که داوطلبان می توانند با آسودگی خاطر از میان آن هایکی را برگزینند چرا که گردآوری آن ها براساس تجربه داوطلبان کنکور سالهای قبل بوده است.

کدام کتاب بهترین منبع برای کنکور سراسری است؟

این سوالی است که ممکن است ذهن بسیاری از کنکوری ها را در ابتدای راه به خود درگیر کند برای پاسخ به این سوال می بایست بگوییم که یک کمک آموزشی خوب باید دارای ویژگی هایی هم چون جامع و کامل بودن ، پوشش صد درصدی کتاب درسی ، حاوی تست های کنکوری سال های قبل بودن ، داشتن درسنامه های کامل با بیان ساده و مثال ها ، حاوی خلاصه های مهم ،شکل ظاهری کتاب ، رنگی بودن برخی از صفحات آن ، لحاظ کردن تغییرات جدید کنکور در کتاب کمک آموزشی باشد.

در ادامه برای هریک از دروس ۲ الی  ۳ کتاب کمک آموزشی  در اختیار شما کنکوری های عزیز ذکر شده است که برای انتخاب یکی از آن ها توصیه می کنیم سری به کتابفروشی های شهرتان بزنید و نگاهی به این منابع بیاندازید درصورتی که متن کتاب برایتان ساده و فهم آن آسان بود و توانستید با کتاب ارتباط برقرار کنید می توانید یکی از آن ها را به عنوان منبع خود انتخاب نمایید.

 

آیا تنها کتاب خوب موجب موفقیت در کنکور سراسری می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب کتاب خوب نقش مهمی در قبولی شما عزیزان دارد اما علاوه بر آن داشتن یک برنامه ریزی متناسب با شرایط خاص خود ، داشتن ساعات مطالعه مناسب ، انتخاب مکان مطالعه خوب ، راهنمایی خواستن از مشاوران مجرب در زمینه تحصیلی ، آگاهی از تراز و رتبه های قبولی در سال های قبل که موجب موفقیت در رشته مورد نظر شده اند و برخی فاکتورهای دیگر که در کنار هم موجبات موفقیت در کنکور را برای داوطلبان فراهم می آورد.

برای اطلاع از عوامل و فاکتورهای موثر در موفقیت کنکور سراسری با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر می توانید بر روی لینک های برنامه ریزی کنکور سراسری ریاضی ، برنامه ریزی کنکور سراسری انسانی برنامه ریزی کنکور سراسری هنر ۹۹  کلیک نماید.

بهترین منابع عمومی کنکور سراسری ۹۹

زبان و ادبیات فارسی

  1. ادبیات موضوعی کامل گاج میکرو طلایی
  2. ادبیات جامع خیلی سبز
  3. لغت و املا نشر الگو
  4. تاریخ ادبیات + کارتون نشر الگو
  5. قرابت معنایی نشر دریا

بهترین منابع کنکور

 

بهترین منابع کنکور

عربی

  1. عربی جامع خیلی سبز
  2. عربی جامع نشر الگو 
  3. عربی جامع گاج نقره ای 

بهترین منابع کنکور

 

بهترین منابع کنکور

دین و زندگی

  1. دین و زندگی خیلی سبز
  2. دین و زندگی گاج نقره ای

بهترین منابع کنکور

زبان انگلیسی

  1. زبان انگلیسی مبتکران شهاب اناری
  2. زبان انگلیسی خیلی سبز

بهترین منابع تخصصی کنکور سراسری ریاضی ۹۹

ریاضی

  1. جسابان خیلی سبز
  2. هندسه نشرالگو 
  3. ریاضیات گسسته 
  4. آمار و احتمال گاج

بهترین منابع کنکور

فیزیک

  1. فیزیک خیلی سبز
  2. فیزیک جامع مهر و ماه 
  3. فیزیک گاج نفره ای

بهترین منابع کنکور

شیمی

  1. شیمی مبتکران
  2. شیمی خیلی سبز
  3. شیمی نشرالگو

بهترین منابع کنکور

 

بهترین منابع تخصصی کنکور سراسری تجربی ۹۹

زیست شناسی

  1.  زیست شناسی فاگوزیست 
  2. خیلی سبز
  3. نشرالگو
  4. میکروطلایی گاج

بهترین منابع کنکور

شیمی

  1. مبتکران
  2. خیلی سبز
  3. نشرالگو

بهترین منابع کنکور

ریاضی

  1. خیلی سبز
  2. مهر و ماه 
  3. گاج

بهترین منابع کنکور

فیزیک

  1. خیلی سبز
  2. مهر و ماه
  3. گاج نقره ای 

بهترین منابع کنکور

زمین شناسی

  1. خیلی سبز 
  2. مهر و ماه

بهترین منابع کنکور

 

بهترین منابع تخصصی کنکور سراسری انسانی ۹۹

عربی اختصاصی

  1. عربی صد در صد در ۵ جلسه انتشارات گلینا
  2. عربی اختصاصی گاج
  3. عربی اختصاصی خیلی سبز

ادبیات اختصاصی

  1. علوم و فنون ادبی جامع گاج 
  2. تاریخ ادبیات پرسمان گاج

بهترین منابع کنکوربهترین منابع کنکور

روانشناسی

  1. روانشناسی گاج
  2. روانشناسی مهر و ماه
  3. روانشناسی خیلی سبز

بهترین منابع کنکوربهترین منابع کنکور

فلسفه و منطق

  1. فلسفه و منطق مبتکران
  2. فلسفه و منطق خیلی سبز

بهترین منابع کنکور

علوم اجتماعی

  1. علوم اجتماعی مهر و ماه
  2. علوم اجتماعی خیلی سبز

بهترین منابع کنکور

تاریخ و جغرافیا

  1. تاریخ خیلی سبز
  2. جغرافیا خیلی سبز

بهترین منابع کنکور

ریاضی

  1. ریاضی و آمار مبتکران
  2. ریاضی و آمار خیلی سبز

بهترین منابع کنکوربهترین منابع کنکور

 

بهترین منابع تخصصی کنکور سراسری زبان های خارجی ۹۹

واژه

  1. ۱۱۰۰واژه 
  2. ۵۰۴ واژه 
  3. Essential Words for the Toefl

گرامر

  1. Intermediate Grammar In Use
  2. کتاب سبز آموزش گرامر منحصرا زبان کانون فرهنگی آموزش ( قلم چی )

درک مطلب

  1. New Bridging the Gaps کتاب سازمان سنجش
  2. زبان تخصصی خیلی سبز 

بهترین منابع کنکور

 

بهترین منابع کنکور

 

بهترین منابع تخصصی کنکور سراسری هنر ۹۹

درک عمومی ریاضی و فیزیک

منابع مشترک با رشته ریاضی و تجربی

درک عمومی هنر

 تاریخ هنر (گامبریج) – هنر در گذر زمان (هلن گاردنر) – تاریخ هنر (پرویز مرزبان) 

خلاقیت نمایشی

تاریخ سینما تالیف مسعود مهرابی

خلاقیت تصویری و تجسمی

مبانی هنرهای تجسمی اثر غلامحسین نامی و مبانی طراحی گرافیک از آرمین هوفمان

خواص مواد

انتشارات آیندگان

خلاقیت موسیقی

تئوری موسیقی اثر مصطفی کمال پور تراب و ساز شناسی اثر پرویز منصوری

ترسیم فنی

سعید درویش (منشور دانش) و رسم فنی

بهترین منابع کنکور

 

بهترین منابع کنکور

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین منابع کنکور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 


منبع:بهترین منابع کنکور

-
 بودجه بندی کنکور انسانی نظام قدیم و نظام جدید - بودجه بندی کنکور - زیرگروه های رشته تجربی - دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری علوم تجربی ۹۸ - دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری علوم انسانی ۹۸ - برنامه ریزی کنکور انسانی - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۹ - کنکور نظام جدید - 

  • الو مشاوره